Marketing X Business

Novčana dismorfija: Skoro polovina generacije Z i milenijalaca opsjednuto je idejom da postanu bogati

Marx.ba

(Foto: SEJ)

Krajem 2023. godine, novi trend pojavio se na internetu i društvenim mrežama gdje su ljudi počeli preispitivati koliko su zapravo finansijski uspješni. Fenomen nazvan „finansijska dismorfija“ dešava se kada se ljudi osjećaju nesigurno u vezi svog finansijskog stanja, bez obzira na stvarnost njihove situacije. Problem? Ovaj trend sve više negativno utiče na finansije ljudi, posebno mlađih generacija.

Prema novoj studiji koju je sproveo Qualtrics u ime Intuit Credit Karme, 29% Amerikanaca doživljava finansijsku dismorfiju. U svrhu ove ankete, finansijska dismorfija je definisana kao iskrivljen pogled na sopstvene finansije, što može dovesti do loših odluka. Ovaj problem je daleko izraženiji među mlađim generacijama, gdje 43% generacije Z i 41% milenijalaca priznaje da doživljava finansijsku dismorfiju, u poređenju sa 25% generacije X i samo 14% ispitanika starijih od 59 godina.

Od onih koji doživljavaju finansijsku dismorfiju, 82% kaže da se osjeća finansijski zaostalo. To se poredi sa 29% ispitanika koji ne osjećaju sličnu finansijsku nesigurnost. Gledano šire, gotovo polovina (48%) generacije Z i 59% milenijalaca osjeća se finansijski zaostalo, što vjerovatno doprinosi osjećaju finansijske neadekvatnosti. Iako mnogi priznaju da se osjećaju zaostalo, 59% ispitanika takođe navodi da se osjećaju finansijski stabilno, što pokazuje nesklad između percepcije finansijske stabilnosti i stvarne situacije.

37% ispitanika koji doživljavaju finansijsku dismorfiju izjavilo je da imaju više od 10.000 dolara ušteđevine, dok 23% njih ima više od 30.000 dolara. To je znatno iznad prosječne ušteđevine Amerikanaca, koja iznosi oko 5.300 dolara. Međutim, ispitanici koji ne pate od finansijske dismorfije vjerovatnije imaju ušteđevinu – i to veću. Prema studiji, 52% Amerikanaca bez finansijske dismorfije ima više od 10.000 dolara ušteđevine, dok 32% ima više od 50.000 dolara.

Finansijska dismorfija može biti podstaknuta opsjednutošću ljudi idejom da postanu bogati, u vremenu kada bogatstvo djeluje sve nedostižnije. Više od četvrtine (27%) Amerikanaca kaže da su opsjednuti idejom bogatstva. Ovo je posebno izraženo kod mlađih generacija, gdje 44% generacije Z i 46% milenijalaca priznaje da su opsjednuti idejom. Više od polovine (54%) ispitanika koji doživljavaju finansijsku dismorfiju kaže da su opsjednuti idejom bogatstva, u poređenju sa samo 12% onih koji nemaju ovaj problem.

Uprkos opsjednutosti idejom ekstremnog bogatstva, 52% Amerikanaca vjeruje da nikada neće biti bogati. Taj broj raste na 69% kada se pogleda grupa Amerikanaca sa finansijskom dismorfijom.

Osim zabrinutosti oko toga da nikada neće biti bogati, 95% Amerikanaca sa finansijskom dismorfijom kaže da ona negativno utiče na njihove finansije. Od njih, 40% navodi da ih je finansijska dismorfija spriječila da izgrade ušteđevinu ili ih natjerala da troše previše (38%) i gomilaju dug (32%). Još 30% kaže da ih je to spriječilo da uštede za kupovinu kuće i otplatu duga.

Inače, ova anketa sprovedena je online u Sjedinjenim Državama od strane Qualtricsa u ime Intuit Credit Karme, od 18. do 26. decembra 2023. godine, među 1.006 američkih odraslih osoba starijih od 18 godina.

VEZANO

Sport u 2024. obilježila je zlatna groznica, evo ko je zaradio najviše – Marketing X Business