Marx.ba
Aerodomi regije bivše države i u januaru iduće goddine bi trebali imati promjenjive rezultate. Neki će bilježiti rast, a ima i onih koji će imati manji broj sjedišta.
Aerodrom Beograd ima najviše slobodnih mjesta na redovnim letovima u januaru, sa 763.641. Brojka predstavlja smanjenje od 5,2% u odnosu na 2024. Wizz Air je glavni krivac za pad, smanjivši svoj kapacitet za 24,1% u odnosu na prethodnu godinu i izbrisao 39.645 mjesta s tržišta. Air Serbia će nastaviti da održava svoju poziciju najvećeg prijevoznika, držeći 48,4% svih raspoloživih redovnih kapaciteta na aerodromu, piše EX YU aviation.
Slijedi Zagreb kao drugi po veličini sa 411.151 slobodnim mjestom na redovnim letovima tokom mjeseca. To predstavlja povećanje od 11,1% u odnosu na prethodnu godinu. Croatia Airlines će zadržati poziciju najvećeg avioprijevoznika na aerodromu sa 43,1% raspoloživog kapaciteta. Slijedi Ryanair sa 27,3% svih raspoloživih mjesta.
Aerodrom u Skoplju će ponovo biti pod uticajem smanjenja frekvencije Wizz Aira tokom ovog mjeseca, sa 261.502 sjedišta u januaru, što je pad od 14,6%. Wizz Air, koji će smanjiti kapacitet za 27,6% ili 55.546 sjedišta, imat će 55,7% udjela, dok je Pegasus Airlines drugi sa 12,8% udjela.
Prištinski aerodrom će imati 245.645 slobodnih mjesta, ali ima brojne letove koji se prodaju isključivo preko turoperatora koji se smatraju čarterima. Stoga, oni nisu uključeni u ukupni predviđeni kapacitet sjedišta. Ako se uzmu u obzir samo sjedišta na redovnim letovima, kapacitet aerodroma je veći za 5,7% u odnosu na prethodnu godinu. Wizz Air ima najveći broj redovnih sjedišta sa 19,6% udjela, ispred easyJeta sa 18,2%.
Aerodrom Sarajevo u januaru ima 161.594 planiranih sjedišta na tržištu, što predstavlja povećanje od 37,8% u odnosu na 2024. Pegasus Airlines, koji je povećao kapacitet za 28,8% u odnosu na prethodnu godinu, najveći je prijevoznik sa 18,5% kapaciteta, a slijedi ga Turkish Airlines sa 13,3%.
Aerodrom Podgorica ima 130.988 sjedišta na redovnim letovima u januaru, što je povećanje od samo 11,1% u odnosu na 2023. Turkish Airlines je najveći sa 24% ukupnog kapaciteta, ispred Air Montenegro, koji je uspeo da se pozicionira kao drugi po veličini sa 19,7%.
Konačno, Aerodrom Ljubljana ovog januara ima na raspolaganju 106.752 mjesta, što je za 3,5% manje u odnosu na prethodnu godinu. Turkish Airlines će biti njegov najveći avioprijevoznik sa 20,9% udjela u kapacitetu, ispred Lufthanse sa 17,6% planiranog kapaciteta.
VEZANO
Urbanistička saglasnost stigla: Šta slijedi i kada počinje gradnja Aerodroma Bihać