Marketing X Business

Najveći proizvođač najavljuje: Sprema se 30.000 stanica za zamjenu baterija električnih vozila

Marx.ba

(Foto: X)

Najveći proizvođač baterija za električne automobile, kineski CATL, predstavio je dvije standardizirane choco baterije, 20# i 25#, dizajnirane za sisteme zamjene baterija. Osnivač i izvršni direktor kompanije, Robin Zheng, najavio je da sljedeće godine kompanija planira izgraditi 1.000 stanica za zamjenu baterija, s krajnjim ciljem od 30.000 stanica za zamjenu u Kini.

– Nastavit ćemo promicati standardizaciju zamjene baterija, a najvažnija stvar je standardizacija veličine baterija, rekao je Zheng tokom CATL-ove konferencije o predstavljanju zamjenskih baterija u Xiamenu.

Prvih 1.000 stanica za zamjenu baterija izgradit će sam CATL 2025. godine. Sljedećih 10.000 stanica za zamjenu bit će izgrađeno s partnerima, a u završnoj fazi bit će 30.000 takvih stanica u Kini, objavio je CATL.

Choco baterije od 20# i 25#, službeno nazvane Choco-SEB (Swapping Electric Blocks – zamjenivi električni blokovi) baterije, podržavat će LFP (litij-željezo-fosfat) i NMC (litij-nikal-mangan-kobalt) kemiju. Dizajniran je za električna vozila klase A0 do B i pruža CLTC domet do 600 km (oko 500 prema WLTP-u).

Prvi 20# blok za zamjenu baterija prikladan je za vozila klase A0 (mali gradski automobili) i pružit će domet do 500 km pod CLTC-om (cca. 400 prema WLTP-u). Drugi 25# blok za zamjenu baterija dizajniran je za električna vozila klase A do B (kompaktni automobili) i pružit će domet do 600 km (opet cca. 500 prema WLTP-u).

CATL je također najavio da će 10 električnih vozila opremljenih zamjenjivim Choco-SEB baterijama biti lansirano već od sljedeće godine. Također je objavio da je sarađivao s proizvođačima GAC-om, BAIC-om, Wulingom i FAW-om na razvoju tih modela baterija.

Podsjetimo, CATL je službeno ušao u posao zamjene baterija u januaru 2022. lansiranjem svoje marke za zamjenu baterija EVOGO, a očekivanja od novih zamjenjivih baterija su velika.

– Očekuje se da će do 2030. zamjena baterija zadovoljiti trećinu potreba za nadopunjavanjem energije za električna vozila, zaključio je Robin Zheng.

Inače, sa zamjenom baterija prvi je ozbiljno krenuo kineski proizvođač električnih automobila NIO.

VEZANO

Prave iPhone, a nisu Apple: Sada žele proizvoditi i automobile