N. D.

Novi Audi A5 i A5 Avant već su dostupni u Bosni i Hercegovini, a današnjom prezentacijom na Ilidži i zvanično su model A5 predstavljeni na našem tržištu.
Treba reći, uz Basic paket opreme najpristupačniji model pokretan 2,0 benzinskim motorom ima cijenu od 77.396 KM, što će ovoj limuzini dosta pomoći kada se radi o konkurentnosti.
Prisutni na današnjoj prezentacijiji imali su priliku vidjeti limuzinu, a po svemu sudeći radi se o automobilu koji predstavlja nove standarde u klasi. Ovim modelom Audi otvara novo poglavlje priče u segmentu vozila srednje klase uz novu porodicu modela A5. Uvođenjem više od tri decenije nakon prvog Audi A4 modela, izoštren jezik dizajna najnovije generacije, koja sada nosi naziv Audi A5, zadržava poznate proporcije, a nudi dvije verzije karoserije, limuzina i Avant. U ponudi će biti u četiri varijante – kao A5 i S5 limizina te kao A5 i S5 Avant.
Audi A4 kao dugogodišnji prodajni bestseller, dobio je naziv Audi A5. Novi modeli su duži i širi. Audi također proširuje njihovu serijsku opremu, čime je novi Audi A5 pozicioniran u segment više srednje klase. S tim je usklađeno i novo korisničko iskustvo koje se temelji na 1.2 verziji E³ arhitekture elektronike.
Već na prvi pogled, potpuno redizajnirana porodica A5 donosi snažan i čist dizajn. Izmijenjene proporcije s dugim međuosovinskim razmakom, velikim točkovima i spuštenom, sportskom karoserijom utjelovljuju progresivnu dinamičnost i zahtjeve premium standarda.
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi A5 temelji se na četiri karakteristične stavke. Kao prvo, dizajn unutrašnjosti usredotočen je na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna karakteristika digitalna je pozornica koja se očituje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona. Svojim dizajnom koji je vođen materijalima, serija Audi A5 ispunjava zahtjeve kada je u pitanju osjećaj prostranosti uz visoku razinu komfora. Jasan raspored i jednostavno rukovanje u unutrašnjosti omogućuju preglednost u svim situacijama, što čini četvrtu karakteristiku – vizuelnu jasnoću.
Motori porodice Audi A5 pokrivaju veliki raspon: od konvencionalnih modela ulaznog nivoa do komfornih verzija za veće udaljenosti i dinamičkih sportskih vozila. Paketi motora, mjenjača, stepena elektrifikacije i vrsta pogonskog sklopa orijentiraju se prema očekivanjima naših kupaca. Motor početnog nivoa je 2.0 TFSI sa 110 kW (150 KS). Isti motor dostupan je i u opciji s izlaznom snagom od 150 kW (204 KS).
Ovaj TFSI motor opremljen je turbopunjačem s turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućuje dosljedan i agilan porast okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja motora kod benzinskih motora. Turbo s četiri cilindra dostupan je s mjenjačem s dvije spojke. Varijanta od 110 kW dostupna je s pogonom na prednje točkove dok je varijanta od 150 kW dostupna uz pogon na prednje točkove ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
Motor 2.0 TDI sa 150 kW (204 KS) postavlja nove standarde u modelu A5 zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru protiska u cilindrima, dvofaznom ubrizgavanju AdBlue tekućine za upravljanje emisijama ispušnog sistema i dva vratila za uravnoteženje momenta mase za besprijekoran rad motora. Razvija moment od 400 Nm između 1750 i 3250 o/min. 2.0 TDI dostupan je s mjenjačem s dvije spojke te pogonom na prednje točkove ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
Motor je djelomično elektrificiran s pomoću novog 48 V sistema MHEV plus. Komponente elektrificiranog pogona smanjuju emisije CO2 zahvaljujući odličnim performansama rekuperacije. K tomu, komfor TDI motora dodatno je poboljšan 48 V generatorom pokretača za glatko pokretanje motora. Vrijeme reakcije tijekom pokretanja smanjeno je, a vozilo je primjetno agilnije.
S5 je sportsko vozilo koje se temelji na 3.0 l V6 TFSI motoru snage 270 kW (367 KS) i optimiziranom procesu izgaranja. Prvi put ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG) i tehnologijom MHEV plus. Revidirani S tronic mjenjač s dvije spojke u modelu Audi S5, dizajniran za veći okretni moment, također smanjuje masu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost.

Djelomična elektrifikacija s pomoću novog 48V sustava MHEV plus smanjuje emisije CO2 preko komponenti elektrificiranog pogona i odličnih performansi rekuperacije. U usporedbi sa S4 limuzinom TDI (model prethodnik), S5 limuzina TFSI smanjuje emisije CO2 za do 14 g/km. Brzo, dinamičko razvijanje okretnog momenta dodatno ističe sportski stil modela S5. Serijska upotreba quattro sport diferencijala s vektorskom raspodjelom okretnog momenta u kombinaciji s prilagodljivim pogonom na sve kotače prilagođena je za bočnu dinamiku na najvišoj razini.