Bloomberg Adria/Š.M
Victoria Reynolds je 2020. godine postala glavna gemologinja u Tiffany & Co. i prva žena koja je obavljala tu funkciju u 183 godine dugoj povijesti brenda. Reynolds je razgovarala s Bloombergom nakon ponovnog otvaranja Tiffany Landmarka u New Yorku, upravo kada je njena kolekcija ekskluzivnog nakita Blue Book 2023: Out of the Blue kreirana u suradnji s novom glavnom umjetničkom direktoricom Nathalie Verdeille krenula na svjetsku turneju.
Radite za Tiffany 36 godina. Kako je tekla vaša karijera?
Odrasla sam na Staten Islandu. Neka od mojih najranijih sjećanja odlasci su s tatom u Tiffany kako bismo mami kupili božićni poklon. Značajan dio tog iskustva bila je sama trgovina, njena ljepota. Zato je sada, s renoviranim Landmarkom, vrlo uzbudljivo vidjeti sljedeću generaciju klijenata kako dolazi i uživa kao što sam ja nekada uživala.
Pohađala sam Rhode Island School of Design i diplomirala na izradi nakita i zlatarstvu. Prvo radno iskustvo bilo mi je kao praktikantica u Tiffanyjevu odjelu za porculan i kristal, samo tokom ljeta. Pridružila sam se Tiffanyju 1987. godine na odjelu za dizajn nakita po mjeri. Od tog trenutka, nije bilo povratka. Radila sam četiri godine kao ocjenjivač dijamanata, što je bilo kao stjecanje doktorata iz dijamanata. Jednom sam izračunala koliko sam dragulja ocijenila, broj se približava stotinama hiljada.
Tada je započela moja strast prema draguljima. Dobila sam diplomu iz geologije, vratila se odjelu dizajna nakita po mjeri, ovog puta kao menadžerica. Dosta sam radila s trofejima. Nije baš poznata činjenica da stvaramo sve veće sportske pehare osim Stanley Cupa. Zatim sam prije otprilike 12 godina prešla na ekskluzivni nakit. Vrlo sam strastvena prema kompaniji. Moje srce kuca u boji tiffany plave.
Kako se Tiffany promijenio u proteklih 36 godina?
Mislim da je Tiffany doživio ogroman rast. Na neki način, nedavno smo se vratili svojim korijenima. Bili smo zaboravili mnoge stvari koje su nas činile posebnima. Dobar je primjer Jean Schlumberger, nedvojbeno je jedan od najvećih dizajnera nakita ikad. Bio je dio brenda još od 1956. godine. Sada ga ponovno otkrivamo, ističemo sve što ga čini genijalnim.
Kako vaš dan izgleda?
Imam nekoliko glavnih funkcija, ali osnovna je nabavka dragulja za našu kolekciju ekskluzivnog nakita Blue Book. Na tom zadatku surađujem s Nathalie Verdeille, našom direktoricom dizajna. Imamo grupu najboljih gemologa na svijetu koji putuju širom svijeta u potrazi za najfinijim draguljima i dijamantima. Pronalaženje palete koju Nathalie traži, pravih boja, pravog rezanja, to gotovo uvijek traje godinu dana. Tek tada ide draguljaru koji radi na modelu. Oko dvije do dvije i po godine rada ulaže se u svaki od tih komada.
Kako ta suradnja izgleda?
Sve počinje s paletom raspoloženja. Razgovaramo o paletama boja koje traži i koje dragulje koristimo. Odličan primjer toga je broš morske meduze iz ovogodišnje kolekcije Out of the Blue. Taj broš morao je biti napravljen isključivo od mjesečeva kamena jer samo oni imaju tu svjetlucavost i fluidno prelamanje boja poput morske meduze. Zatim smo koristili jastučasti tanzanit kao suptilan prelaz prema plavim safirima. Da je sve u dizajnu bilo ravno, ne bi funkcioniralo, jer su priroda i more vrlo nijansirani.
Postoje li dragulji koji su uvijek dio Tiffany kolekcije?
Naravno, bijeli i žuti dijamanti. Bijeli dijamanti dio su našeg DNK-a od prve Tiffany intarzije 1886. godine do otkupa francuskih krunskih dragulja 1887. godine. No po pitanju boje, postoje četiri dragulja koje nazivamo “vječnim Tiffany draguljima”. Prvi je kunzit, nazvan po našem glavnom gemologu Georgeu Kunzu, koji se kompaniji pridružio 1880. godine, kada je imao samo 23 godine. Oblikovao je Tiffany dijamant 1878. godine. Kunzit je otkriven i nazvan po njemu 1902. godine. Zatim je tu morganit, koji je dobio ime po financijeru J. P. Morganu, vrlo dobrom klijentu Tiffanya, 1910. godine. Kasnije je 1968. godine otkriven tanzanit u Tanzaniji, a posljednji je tsavonit, otkriven 1974. godine i nazvan po kenijskom nacionalnom parku Tsavo. Uvijek se trudimo uključiti ta četiri dragulja u kolekciju.
Zašto neki kamen postane popularan, a neki ode u zaborav? Utječete li na trend?
Dragulji često dolaze i odlaze iz mode jer mi, bit ću skromna, pomalo utječemo na tržište. Dobar primjer je procvat žutih dijamanata nakon što je Beyoncé nosila Tiffany dijamant u kampanji About Love. Dijamant preuzima jedinstvenost osobe koja ga nosi. Mogli smo tome svjedočiti na primjeru Audrey Hepburn, Lady Gage i Beyoncé. To je jedna od stvari koje čine dragulje tako čarobnima. Način na koji poznate ličnosti nose određene dragulje i kako ih prikazuju u javnosti može značajno utjecati na popularnost i potražnju tih dragulja u modnom svijetu.