Marx.ba

Prošle su više od dvije godine otkako je ChatGPT predstavljen svijetu, a radna okruženja još uvijek pokušavaju pronaći način kako se prilagoditi umjetnoj inteligenciji (AI).
Jedan opsežni terenski eksperiment i dvije ankete provedene ili objavljene prošlog mjeseca pružaju uvid u to kako AI mijenja radni svijet. Iako AI pokazuje potencijal za smanjenje razlika u iskustvu i poboljšanje saradnje, podaci pokazuju da su neki radnici skeptični i oprezni, posebno kad je u pitanju nedostatak jasnih uputa o korištenju tehnologije.
Kako bi otkrili koliko tačno AI pomaže u poslu, naučnici sa univerziteta Harvard, Wharton i Digital Data Design Institute su u randomiziranom kontroliranom pokusu s unaprijed registriranim metodološkim okvirom angažirali 776 zaposlenika Procter & Gamblea da obavljaju stvarne zadatke razvoja proizvoda, poput osmišljavanja ambalaže i strategija prodaje, s pomoću GPT-4 ili GPT-4o, ili bez AI.
Učesnici su nasumično raspoređeni u četiri grupe: rad u paru ili samostalno, i s pristupom AI ili bez njega. Istraživači su mjerili kvalitet rješenja, trajanje zadatka i emocionalni odgovor.
Ispostavilo se da su pojedinci koji su koristili AI bili jednako uspješni kao ljudski timovi bez AI, dok su timovi koji su koristili AI postigli najbolje ukupne rezultate. Također su češće proizvodili rješenja koja su rangirana u top deset posto.
Profesor Ethan Mollick s Whartona, jedan od autora rada, izjavio je da rezultati sugeriraju kako “AI ponekad više funkcionira kao saradnik nego alat”, te da bi to trebalo promijeniti način na koji kompanije organiziraju timove, osposobljavaju radnike i dodjeljuju zadatke.
AI je također pomogao zaposlenicima s manje iskustva da postignu nivoe uspješnosti slične onima s više znanja, sugerirajući da tehnologija može pomoći u premošćivanju znanja i funkcionalnih praznina.
Emocionalno gledano, AI je poboljšao doživljaj posla, korisnici su prijavili viši nivo uzbuđenja, energije i entuzijazma, uz manji osjećaj tjeskobe i frustracije.
U nekim slučajevima, oni koji su radili s AI imali su čak pozitivniji emocionalni odgovor nego oni koji su radili u timovima bez AI, piše ITC Business.
Važno je napomenuti da se eksperiment odnosio na samo jedan radni dan, te da je studija još uvijek u radnoj verziji i nije prošla recenziju. Istraživači ističu ograničenja: male grupe, kratkotrajni zadaci i isključiva upotreba GPT-4 modela.
VEZANO
iPhone 17 Pro otkriva veći, Pixelom inspiriran otok kamere: Reakcije podijeljene