Marketing X Business

Konzorcijum Logistika BiH zahtijeva pokretanje reformi u sektoru drumskog transporta i logistike

Marx.ba

(Foto: Logistika BiH)

Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine, kao najorganizovanija interesna zajednica prevoznika u državi, izrazila je zabrinutost zbog izostanka bilo kakvog odgovora na više upućenih dopisa u proteklom mjesecu.

– Nažalost, i dalje svjedočimo svakodnevnim apsurdima na terenu. Prevoznici koji posjeduju državnu licencu izdatu od Bosne i Hercegovine, bivaju kažnjavani od federalnih i kantonalnih inspektora zbog navodnog nedostatka kantonalne licence, čak i prilikom prevoza između Ljubuškog i Tuzle. Dodatno, inspekcije izdaju prekršajne naloge za nevođenje evidencije o radu vozača po kantonalnim propisima, ignorišući postojanje državnog zakona o radu mobilnih radnika koji jasno definiše ovu oblast ,navode iz Konzorcijuma Logistika BiH u dopisu upućenom premijeru Federacije BiH Nerminu Nikšiću.

Takva nesaglasnost i fragmentacija propisa, kako dodaju iz Konzorcijuma, uzrokuju nepotrebne troškove, pravnu nesigurnost i usporavanje protoka robe i usluga.

– Stanje je neodrživo, a do 1. juna iscrpićemo sve zakonom predviđene mogućnosti institucionalnog dijaloga. Ukoliko se ništa ne promijeni, 16. juna javno ćemo objaviti spisak institucija i pojedinaca koji su ignorisali pozive na razgovor i odbili podržati sektor koji čini više od 90 posto robnog toka i distribucije unutar Federacije BiH, koji je investirao više od tri milijarde eura u BiH i zapošljava više od 47.000 ljudi, navode u dopisu.

Konzorcijum Logistika je uputio inicijativu za fiskalne i poreske reforme, odnosno osam konkretnih prijedloga kao osnovu za uspostavljanje radne grupe – povećanje dnevnica za vozače, izmjena Zakona o porezu na dobit, mogućnost prenosa poreskih olakšica, uvođenje podsticaja za ekološka vozila, reforma sistema fiskalizacije, priznavanje transporta kao izvozne usluge, pisana poreska komunikacija, povrat trošarina na dizel gorivo.

Navode da je porazno da nižerangirane institucije i inspektorati ignorišu državni nivo vlasti, a rad carinskih terminala nerijetko zavisi od “dobre volje” federalnih i kantonalnih inspekcija.

– Napominjemo da čak 90% naših prihoda dolazi iz inostranstva – mi stvaramo logističku uslugu kao novu izvoznu vrijednost. Molimo Vas da se hitno odredi termin sastanka, kako bismo pokrenuli zajednički rad na rješavanju problema koji određuju hoće li Bosna i Hercegovina stvoriti novih 15.000 radnih mjesta ili će uslijediti dalje iseljavanje kapaciteta i radnika.Bez hitne reakcije, Federacija BiH rizikuje gubitak tržišta, gašenje firmi i odlazak radne snage, navode iz Konzorcijuma Logistika BiH.

VEZANO

Aerodrom Tuzla u aprilu povećao broj putnika u odnosu na prošlu godinu