Nermin DEMIROVIĆ

Kompanija Planet na tržištu je prisutna od 1997. godine. Kako kažu, danas s ponosom mogu reći kako su postali simbol pouzdanosti i izvrsnost u industriji roba široke potrošnje u Bosni i Hercegovini.
Naš put uspjeha gradili smo kroz godine predanog rada, vođeni ne samo strastvenim entuzijazmom, već i čvrstom posvećenošću kvaliteti usluga i stalnim inovacijama. Kroz kontinuirana ulaganja u razvoj naših ljudskih resursa i unapređenje poslovnih procesa, postigli smo ugled jednog od vodećih distributera globalno priznatih FMCG brendova. Time smo osigurali dugoročnu konkurentsku prednost na tržištu, poručuju iz Planeta.
Muhamed Avdukić, generalni direktor kompanije Planet bio je sagovornik portala Marx.ba.
Šta je ono što biste naveli kao osnovnu karakteristiku kompanije?
– Ključne karakteristike kompanije Planet su fleksibilnost, prilagodba i adaptacija našeg business modela u skladu sa dinamikama iz okruženja, organizacijska kultura orijentirana na rezultat , definiranje različitih KPI na mjesečnoj, kvartalnoj i godišnjoj osnovi kroz različite organizacijske jedinice.
Tu je i strateško partnerstvo s našim kupcima i Principalima, planiranje prodajnih aktivnosti i komunikacija kroz različite organizacijske nivoe
Kako uspijevate održati konkurentnost unatoč dinamičnim promjenama na tržištu?
– Konkurentnost uspijevamo održati kroz stalno investiranje u infrastrukturu kompanije, adaptaciju organizacije u skladu s dinamikama na tržištu, poboljšanje efikasnosti na svim organizacijskim nivoima kao i strateško planiranje brendova s našim Principalima.
Koje konkretne vrijednosti nudi Planet klijentima?
– Našim klijentima i kupcima pružamo odličnu uslugu prodaje, logistike, upravljanja financijskim rizikom, brand managementa i trade marketinga osiguravajući im pri tome dodatnu vrijednost za njihov dugoročni rast i razvoj.
Opseg usluge koji pružamo zavisi od poslovnog modela svakog pojedinačnog klijenta i kupca.
Kako opisujete filozofiju kompanije Planet u razvoju ljudskih resursa?
– Dva su najvrednija resursa kojim Planet raspolaže su – ljudski resursi i brendovi koje distribuiramo. Za kompleksno FMCG okruženje je potreban sve veći nivo znanja zaposlenih za upravljanje procesima distribucije. U isto vrijeme je visoka stopa fluktuacije radne snage na tržištu uz sve veća očekivanje zaposlenih. Zbog svega toga je potrebno strateški pristupiti razvoju ljudskih resursa gdje ostajemo dosljedni sloganu kompanije “Ravno najboljima“.

Gdje vidite Planet u budućnosti?
– Kompanija Planet želi održati poziciju top 10 najvećih distributera FMCG brandova kroz distribuciju multinacionalnih, regionalnih i domaćih brendova kroz organski rast i akviziciju novih brendova. Planet će nastaviti razvijati svoje vlastite robne marke, a u isto vrijeme će kroz vlastitu fabriku proizvoditi PL brendove za domaće i regionalne trgovačke lance.
Kako ocjenjujete ukupno stanje u industriji?
– FMCG industrija je u zadnjih nekoliko godina izuzetno dinamična, a dinamika se ogleda kroz velike promjene maloprodajnog okruženja kao i promjenu kupovnih navika potrošača. Maloprodajno okruženje se transformiše kroz povećanje udjela top 10 trgovačkih lanaca kao i snažni rasta online trgovine.
Trgovački lanci implementiraju strategiju diferencije kojom žele napraviti stratešku razliku u odnosu na konkurenciju. U isto vrijeme potrošači postaju sve zahtjevniji sa stanovišta asortimana i cijena zbog sve većih inflatornih pritisaka na njihov budžet. Proizvođači i distributeri će morati pronaći pravi odgovor na navedene izazove.