Marketing X Business

Evo koliko brendovi troše na influensere

Š.M.

forbes.com

Iako influenserski marketing nije nov koncept u industriji, postao je izuzetno popularan u posljednjih nekoliko godina. Kako svijet oko nas postaje tehnološki napredniji, influenserski marketing je došao u prvi plan i kompanije nastoje što više vremena, energije, a ujedno i novca posvetiti ovoj taktici poslovanja.

Proteklih godina, influenseri su postali jedan od najboljih izbora za kompanije i njihovo djelovanje na društvenim mrežama, pružajući brendovima priliku da dođu do miliona potencijalnih korisnika praktički preko noći. Rastuća popularnost influensera povećala je ukupnu potrošnju na ovom tržištu na rekordno visoku.

Prema podacima koje je predstavio OnlyAccounts.io, brendovi širom svijeta su potrošili nevjerovatnih 90 milijardi dolara (71 milijardu funti) na influenserske oglase u posljednjih pet godina.

Potrošnja na oglašavanje na Influenser tržištu je porasla za 400% od 2017 godine.

Marketing menadžeri i kompanije naručito koriste influenser oglašavanje jer se pokazalo kao efikasno. Snažna veza između influensera i njihovih pratitelja pomaže im da podignu svijest o brendu, povećaju doseg, promet i prodaju i time poboljšaju i angažman. Istovremeno, precizno ciljanje i praćenje učinka donose veći povrat ulaganja za svaku kampanju. Izvještaj State of Influencer Marketing 2023 pokazao je da većina brendova, ili oko 40% njih, radi s do 10 influencera.

S obzirom da budžeti rastu brzo i marketinški stručnjaci vide velike povrate i povećano povjerenje kupaca, ukupna potrošnja na oglase za ovaj vid poslovanja naglo je porasla u posljednjih pet godina. Prema istraživanju Statista, brendovi i kompanije potrošili su otprilike 6 milijardi dolara (4,7 milijardi funti) na oglašavanje influensera u 2017. Tri godine kasnije, ova brojka je skočila na preko 16 milijardi dolara (12,6 milijardi funti). Statistički podaci pokazuju da je u 2021. zabilježen najveći rast u odnosu na prethodnu godinu, uz godišnja potrošnja na influenserske oglase skočila je za skoro 40% na 22,3 milijarde dolara (17,6 milijardi funti).

Prošle godine su kompanije i brendovi potrošili još 26,3 milijarde dolara (20,7 milijardi funti), uprkos usporavanju rasta tržišta i svim korona posljedicama koje su zadesile svijet . Statista očekuje da će ova cifra porasti za 17% na 30,8 milijardi dolara (24,3 milijarde funti) u 2023., što pokazuje ogroman porast od 400% u odnosu na 2017. Do 2027. ukupna potrošnja na oglase na tržištu influencera dostići će skoro 48 milijardi dolara (37,8 milijardi funti) .

Kineski, američki i britanski brendovi čine dvije trećine ukupne potrošnje na oglase.

Iako brendovi širom svijeta koriste influenser oglase za promoviranje svojih proizvoda i usluga, većina troškova za oglašavanje dolazi iz samo tri zemlje. Kina, najveće i najbrže rastuće tržište Influenser oglašavanja na svijetu, ima najveći udio u ukupnoj potrošnji na oglašavanje. Između 2017. i 2022. kineski brendovi su potrošili ogromnih 49 milijardi dolara (38,6 milijardi funti) na ovu vrstu oglašavanja, daleko više od bilo koje druge zemlje. Statista očekuje da će ova brojka porasti za dodatnih 16,7 milijardi dolara (13,2 milijarde funti) u 2023.

Očekuje se da će ukupna potrošnja na oglašavanje na američkom tržištu influenserskog oglašavanja, drugom po veličini na svijetu, dostići skoro 5 milijardi dolara (3,9 milijardi funti) u 2023. nakon što su brendovi već potrošili 15,7 milijardi dolara (12,4 milijarde funti) u posljednjih pet godina. Slijedi Velika Britanija sa 2,8 milijardi dolara (2,2 milijarde funti) u petogodišnjoj potrošnji i još milijardu dolara (7,9 miliona funti) vrijednim uticajnim reklamama koje se očekuju ove godine.

Statistički podaci pokazuju da ove tri zemlje obuhvataju dvije trećine ukupne potrošnje na oglašavanje u industriji oglašavanja poznatih ljudi, tačnije influensera.