Marketing X Business

Investitori sve više prihvataju savjete vještačke inteligencije

Š.M.

Foto: Pixaby


Istraživanje iz juna ove godine pokazalo je da su investitori iz Baby Boomer i Gen X generacije bili otvoreniji za savjete AI sistema kao što su ChatGPT i Google Bard u odnosu na one mlađe investitore, pokazuju podaci odbora CFP, profesionalnog udruženja ličnih finansijskih planera.

Oko 62% starijih investitora reklo je da su “veoma zadovoljni” savjetima o finansijskom planiranju koje donosi generativna AI, dok se samo 38% investitora mlađih od 45 godina saglasilo s time.

Međutim, ovi brojevi opadaju kada investitori treba da postupe po tom savjetu. Samo 8% mlađih investitora reklo je da im je “veoma ugodno” da koriste finansijske savjete isključivo od AI. Otprilike duplo više (15%) starijih investitora je saglasno s tim, što znači da su otvoreniji za integraciju AI u svoje finansijske odluke.

Automatizovano finansijsko planiranje nije novost. Robo-savjetnici su preuzeli veliki dio teškog posla u upravljanju finansijama, a očekuje se da će sredstva kojima ove platforme upravljaju ove godine dostići tri biliona dolara u SAD-u.

Kako je vještačka inteligencija uživala u brzom rastu svog značaja u nizu industrija, kompanije s Wall Streeta sve više usvajaju AI alate u svom radu kako bi pokrile sve potrebe – od analize portfelja klijenata do identifikovanja potencijalnih neplatiša.

Međutim, mnogi lični investitori oprezni s integracijom AI u vlastitoj praksi, ali se i profesionalci moraju nositi sa stalnim promjenama poslovanja. Samo prošlog mjeseca, američka Komisija za od vrijednosti i berze predstavila je novi skup pravila za ograničavanje upotrebe AI od strane brokera i menadžera novca u mnogim slučajevima.