Marketing X Business

Max koji se ne kocka: Koliko brzo vozi, toliko brzo osvaja i sponzore

N. D.

(Izvor: Eurosport)

Preporuke, sponzorstva i oglašavanje su vitalni dio Formule 1. Ne samo da održava mnoge timove finansijski na površini, već omogućava kompanijama da pokušaju razviti vlastite brendove za značajniju, globalnu publiku.

Max Verstappen, vozač Red Bulla je glavom i ramenima iznad konkurencije. Nizozemsko-belgijski vozač već ima titule dva svjetska prvenstva za sobom, a s obzirom na to da ima još 25 godina, mnogi vjeruju da bi mogao zasjeniti neke od najboljih vozača F1 svih vremena. Nema sumnje da Verstappen ima sposobnost na papiru, ali njegova dosljednost i želja za pobjedom dvije su stvari koje ga izdvajaju od protivnika. Ova kolosalna razlika između njega i ostatka trenutnog čopora čini njegovo vozilo, uniformu i cjelokupni imidž tako privlačnim za mnoge korporacije koje žele platiti veliki novac za njegovu podršku. 

Prošle godine, Verstappen je potpisao milionski ugovor o podršci, njegov prvi poduhvat u sponzorstvu, sklapajući megadogovor sa Red Bullom i njihovim zvaničnim online poker sponzorom. Online poker je postao tako ogroman posao zbog masovne dostupnosti pametnih telefona i interneta, toliko da kompanije u ovom sektoru mogu izdvojiti sedmocifrene sume kako bi ih podržala najveća svjetska sportska imena, poput Verstappena. 

(Izvor: F1)

Ovo je vrh ledenog brijega za Maxa, međutim, teško je precizno odrediti koliko tačno vrijede njegove preporuke, ali neki finansijski i sportski analitičari su to brzo stavili u osmocifrenu regiju, uz unosna sponzorstva, kompanija kao što su Heineken i EA Sports. 

Iako Verstappen ima dug put da nadoknadi neto vrijednost nekih drugih velikih imena u Formuli 1, ako nastavi da nastupa na izuzetnim nivoima svjetske klase na kojima je bio u posljednjih nekoliko godina, on će zasjeniti čak i ljude poput Lewisa Hamiltona, za kojeg se vjeruje da ima neto vrijednost od oko 140 miliona funti. 

Ako Verstappen uspije nanizati još tri ili četiri šampionske titule prije nego što napuni 30 godina, on će nesumnjivo postatiglobalno lice F1. S obzirom na to da je tako daleko ispred na ovogodišnjem poretku, njegovo treće prvenstvo u isto toliko godina u suštini je zagarantovano. Mnogi fanovi su već mišljenja da je Max na putu da obori rekorde koje su postavili neki od najvećih vozača svih vremena, a to znači i nove sponzorske ugovore. Svako ko u trenutku gleda ovog F1 pilota, zna da svjedoči nečemu posebnom.

On ima laserski fokus da dosljedno završi na vrhu podijuma, način razmišljanja koji je sličan nekim od njegovih idola i nekim od najznačajnijih vozača u historiji sporta. Ako Verstappen nastavi ovu senzacionalnu formu i nastavi da obara prethodne rekorde, njegova vrijednost će nastaviti vrtoglavo rasti. Govoreći iz perspektive podrške i reklamiranja, iako trenutno ima izuzetno popularno ime i njegov brend je jedan od najuzbudljivijih i najunosnijih u bilo kojem sportu, ako može ugurati svoje ime u historijske, ugovori o sponzorstvu koji će uslijediti će biti zapanjujući.