Marx.ba
Studija koju su sastavili Rocky Mountain Institute (RMI), Systems Change Lab i projekt EEIST tvrdi da bi električna vozila mogla činiti više od dvije trećine ukupne prodaje novih automobila do 2030., što je znatno veći udio od mnogih drugih nedavnih analiza.
Istraživanje RMI-ja dodaje da ekonomija počinje nadmašivati političke poticaje kao ključni pokretač prodaje električnih vozila.
Doista, tvrdi se da bi se troškovi baterija mogli prepoloviti u ovom desetljeću sa 141 eura po kilovatsatu na između 56 i 85 eura. Ovi padajući troškovi mogli bi električna vozila učiniti jeftinijima na “svakom tržištu na svijetu”. Predviđa se da će Kina nastaviti voditi u prodaji električnih vozila s prodajom koja će do 2030. činiti 90 posto ukupnog tržišta novih automobila.
Trenutak kada nova električna vozila dostignu cjenovni paritet s novim vozilima s unutrašnjim sagorijevanjem vjerovatno će se pokazati ključnim.
Istraživanje sugerira da bi se ova “vrhunska tačka” pariteta cijena mogla dogoditi u Evropi sljedeće godine, 2025. u Kini, 2026. u SAD-u i 2027. u Indiji za automobile srednje veličine i ranije za mala vozila.