Marketing X Business

Azija ponovo dominira: Kakva je budućnost evropske automobilske industrije

Marx.ba

(Izvor: Alfa Romeo)

Automobilska industrija je u 2022. godini ostvarila ukupne prihode od 1.875,5 milijardi američkih dolara, što predstavlja ukupnu godišnju stopu rasta od 0,8 posto od 2017. do 2022. Jasan je to pokazatelj da je riječ o industriji koja je i dalje ključna figura u svjetskom gospodarstvu, ali je neminovno da se omjer snaga unutar nje drastično promijenio u zadnjih desetak godina, prenosi Lider. 

Prema podacima koje je objavila Međunarodna organizacija proizvođača motornih vozila (OICA), već 13. godinu zaredom Kina dominira globalnom proizvodnjom motornih vozila, proizvevši više od 27 miliona automobila i privrednih vozila. Nakon nje nalaze se Sjedinjene Američke Države čije su kompanije prošle godine proizvele nešto više od deset miliona vozila, dok je na trećem mjestu Japan s proizvedenih 7,83 miliona vozila. 

Od nestašica u opskrbnom lancu do povećane inflacije i kamatnih stopa, proizvođači automobila sigurno su imali pune ruke posla. Na zapadnim je tržištima prodaja vozila pala 2022., ali u Aziji i na Pacifiku prodaja automobila uspjela je nastaviti uzlazni trend, iako skromnim tempom. Azijsko-pacifička regija je, da stvari stavimo u perspektivu, ponovno dominirala tržištem 2022., pridonoseći čak 56,5 posto globalne vrijednosti. Svi podaci iskazani su u nominalnim vrijednostima bez prilagodbe za inflaciju, a temelje se na stalnim prosječnim godišnjim kursevima za 2021. godinu.

Azija iz godine u godinu pokazuje koliko je dominantna nad konkurencijom, a evropska automobilska industrija ostvaruje sve lošije brojke. Na primjer, Francuska je prije deset godina proizvodila više od dva miliona automobila, a danas jedva nešto više od milion vozila. Njemačka je prije deset godina proizvodila oko šest miliona automobila, a danas proizvodi oko tri. 

Tajland je tako, unatoč Renaultu, Citroenu i Peugeotu, postao veći proizvođač automobila od Francuske, a Špannija veća od svih evropskih zemalja izuzev Njemačke. 

Izvršni direktor Renaulta Luca De Meo rekao je na IAA Mobility konferenciji u Munchenu u septembru da francuski proizvođač automobila nastavlja s rastom svojih ulaganja u nove tehnologije, tvornice baterija i gigatvornice te se nada da će Renaultu nova čista EV jedinica, Ampere, omogućiti da se takmiči u “drugačijem sportu” od svojih tradicionalnih tržišta.

– Jedna od obveza koje preuzimamo s Ampereom je zapravo smanjiti troškove za 40 posto s generacije na generaciju, a tu se radi o velikom ulaganju u tehnologiju, u razvoj, u proizvodne tehnike. Mislimo da imamo argumente i samopouzdanje da to učinimo, trebat će neko vrijeme jer su kineski proizvođači originalne opreme započeli generaciju prije Evropljana jer su tržišni uvjeti u Kini bili drugačiji, pa je to borba, a mi smo spremni uključiti se, rekao je De Meo. 

Od izazova s istoka ne bježi ni izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume, koji je prošlog mjeseca za CNBC rekao da je kompanija ove godine uspostavila novu strategiju za Kinu kako bi se usredotočila na razvoj tehnologija ne bi li zadovoljila specifičnu potražnju na tamošnjem tržištu. 

(Izvor: OICA)

Njemački div već je osnovao automobilsku softversku tvrtku CARIAD, kao i partnerstvo s kineskim EV startupom Xpeng, partnerom u zajedničkom ulaganju SAIC i firmom za autonomnu vožnju Horizon Robotics.

– Konkurencija je također pozitivan aspekt za naše poboljšanje pa je Kina jedno od naših važnih tržišta i tamo nastavljamo snažno ulagati, rekao je Blume.

Dodao je da je Volkswagen uspostavio “inicijativu velikih troškova” i vidi velike mogućnosti za povećanje proizvodnje električnih vozila uz smanjenje troškova proizvodnje baterija za 50 posto. 

– S jedne strane, imamo ogromno iskustvo u pogledu voznih sposobnosti automobila, imamo visoke standarde kvalitete u Volkswagen grupi, fokusiramo se na dizajn, imamo veliko naslijeđe svih naših marki, a ti aspekti su veliki prednost u usporedbi s novim konkurentima.

S druge strane, moramo ubrzati što se tiče elektrifikacije, digitalizacije i povezanosti, stoga razvijamo vlastite platforme i kombiniramo ih s partnerstvom, tako da mislim da smo u dobroj poziciji, ali na kraju, ono što se računa je brzina i stoga smo u Volkswagen grupi donijeli ispravne odluke, rekao je Blume. 

Tokom posljednjeg desetljeća, Kina je u tišini gradila tvornice baterija vrtoglavom brzinom, s gigatvorničkim kapacitetima u zemlji koji bi trebali narasti na 4200 gigavat sati do 2030., a ta će brojka samo rasti u budućnosti, prema istraživačima iz CRU Groupa. Naglasili su da je čak i na trenutnom nivou kapacitet dvostruko veći od gigavatsati (GWh) potrebnih da se cijeli kineski vozni park “prebaci” baterijska električna vozila.

– Tvornica baterija uvelike se oslanja na troškove električne energije na kraju dana, to je najveći pokretač troškova ako proizvodite baterijske ćelije, a to je ono što Evropa još mora sustići. Naši su troškovi električne energije u usporedbi s Kinom ili Sjevernom Amerikom previsoki, rekao je izvršni direktor Škode Klaus Zellmer.