Marketing X Business

Tiho i bez pompe: Izgradili gaming industriju tešku čak 8,1 milijardi eura

Marx.ba

(Izvor: Poslovni Puls)

Švedska je ostvarila veliki rezultat i u jednoj industriji u kojoj to baš nije bilo najočekivanije. Ova skandinavska zemlja potiho je izgradila vlastitu gaming industriju čiji su prihodi u 2022. godini narasli za 13 posto, dosegnuvši 3,1 milijarde dolara, pokazuje godišnji izvještaj švedskog udruženja za video igre Dataspelsbranschen. Kada se pridoda prihod od prodaje igara na međunarodnim tržištima, ukupni prihodi rastu na 8,1 milijardu eura, što je povećanje od 38 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Samo prihodi švedske kompanije Embracer Group donijeli su 3,5 milijardi eura.

Krajem decembra 2022. godine, bilo je 939 aktivnih firmi za razvoj videoigara u Švedskoj, što je povećanje od 19% u odnosu na 2021. godinu. Gotovo polovina tih poslovnih subjekata je registrirana u posljednjih pet godina, a 104 su osnovane prošle godine.

Gotovo polovica novosonovanih tvrtki ima samo jednog zaposlenog, dok su velika poduzeća (s 250 ili više zaposlenika) činila samo 1% švedske gaming industrije.

Najuspješnije tvrtke po prihodima na domaćem tržištu uključuju King (598 milijuna eura), Mojang (516 milijuna eura) i Paradox Interactive (187 milijuna eura).

Francuski Ubisoft je ostao najveći poslodavac u zemlji s 850 zaposlenih. EA DICE je slijedio sa 696 zaposlenih, te King sa 621 zaposlennih.

Neke od najpoznatijih videoigara kreiranih od švedskih razvojnih studija uključuju popularne serijale “Battlefield”, “Payday”, “Minecraft” i “Candy Crush Saga”.