Marketing X Business

Alex Vaszi, CEO Porsche Sarajevo za Marx.ba: Nastavljamo postavljati standarde na tržištu, pružajući nenadmašnu kvalitetu

Nermin DEMIROVIĆ

(Foto: Marx.ba)

Porsche Holding je najveća maloprodajna automobilska kompanija u Evropi. Kompanija je počela sa radom 1947. godine. Danas pod njihovom zastavom posluju Volkswagen putnička i privredna vozila, Porsche, Audi, SEAT, CUPRA, Škoda, kao i MOON brend koja se bavi punjačima i infrastukturom za električna vozila.

Nedavno otvoreni Porsche Sarajevo prodajno-servisni centar, najmoderniji u jugoistočnoj Evropi, nalazi se u Blažuju, pored Sarajeva. Ovo je najveći centar u okviru Porsche Holding grupacije koja posluje u 28 zemalja svijeta. Također, ovo je jedini centar koji pod jednim krovom okuplja prodajne salone svih marki, kao i servisnu radionicu, limariju i lakirnicu.

Alex Vaszi, CEO Porsche Sarajevo, ne krije koliko je zadovoljan novim objektom i onim što ima da ponudi. Pored toga, razgovarali smo o tržištu, investicijama, elektrifikaciji, ravnoteži između inovacija i tradicionalnog Porschea.

Šta mislite o Porsche Sarajevo danas?

– Porsche Sarajevo je lider u automobilskoj industriji u Bosni i Hercegovini. Predvodimo nove trendove, od usvajanja najnovijih tehnologija do primjene održivih praksi. Naša posvećenost inovacijama i izvrsnosti osigurava da nastavljamo postavljati standarde na tržištu, pružajući nenadmašnu kvalitetu i performanse našim kupcima. Naša misija je i da povežemo BiH s EU i pokažemo da standardi zapadne Evrope mogu naći mjesto i kod nas.

Kako vidite novootvoreni Porsche objekat u Blažuju. Šta on donosi zajednici, klijentima, Porscheu…?

– Nedavno otvoreni centar u Blažuju je značajan korak, ne samo za našu kompaniju, već za industriju i ekonomiju zemlje u cjelini. Opremljen najnovijom tehnologijom, odražava našu posvećenost inovacijama i izvrsnosti. Ovi faktori doprinose tome da ovo bude najsavremeniji prodajno-servisni centar u BiH. Ova investicija je dokaz da višemilionske investicije nisu ekskluzivne samo za gradove kao što su Beč ili Minhen. Izgradnjom ovog objekta smo pokazali da BiH može da postigne ovaj nivo razvoja. Višemilionska investicija pokazuje našu posvećenost ekonomskom razvoju regiona i unapređenju automobilske industrije u Bosni i Hercegovini. Ekološki gledano, ovo je najnaprednija trgovačka i servisna zgrada u BiH zbog brojnih ekoloških karakteristika. Naši saloni, servisni centar i lakirnica su u potpunosti posvećeni očuvanju životne sredine.

Kako gledate na tržište automobila u BiH i šta su po vama presudne karakteristike koje opredjeljuju kupce?

– Tržište vozila u Bosni i Hercegovini se razvija, uporedo sa potražnjom za luksuznim i ekološki prihvatljivim vozilima. Ključne karakteristike za određivanje kupaca uključuju pristupačnost, reputaciju brenda, tehnološke karakteristike i uticaj na životnu sredinu. Kupci postaju sve zahtjevniji, tražeći vozila koja nude i performanse i održivost. Zbog skepticizma oko novih tehnologija, fokusirani smo na detaljna objašnjenja kako bismo pomogli široj javnosti da bolje razumije te tehnologije.

Koliko toga ste polagali na ESG standarde i generalno održivo poslovanje?

– Ovaj objekat predstavlja značajan napredak u ESG pristupu Volkswagen grupacije strategiji održivosti Porsche Holding Salzburg-a. Počeli smo sa nultim emisijama za električna vozila, nakon čega je uslijedio fokus na cirkularnu ekonomiju. Otišli smo korak dalje i izgradili zelenu zgradu i implementirali održive operacije koje uključuju uštede u CO2, energetsku efikasnost, obnovljive izvore energije, fotonaponske sisteme, upravljanje otpadom, očuvanje vode i reciklažu. Na primjer, sistem grijanja i hlađenja koristi mrežu cijevi dužine 46 km postavljenih ispod poda cjelokupnog objekta. Ovaj sistem koristi geotermalnu toplotu integrišući je u sistem grijanja i hlađenja i, kao takav se u kombinaciji sa toplotnim pumpama, prvi put primjenjuje u BiH. Toplotne pumpe također koriste električnu energiju za razmjenu toplote. Takođe smo instalirali i fotonaponski sistem koji pokriva 2.200 kvadratnih metara, sa godišnjim kapacitetom od 430 MWh. Ovaj sistem može zadovoljiti više od polovine energetskih potreba zgrade. Pored toga, implementirali smo uređaje za uštedu vode. Naša automatska praonica reciklira vodu, značajno doprinoseći uštedi vode. Prilagođavamo i naše navike kako bismo se uskladili sa principima koje smo postavili gradeći ovakav objekat. Svi navedeni faktori doprinose tome da ovo bude najmoderniji prodajno-servisni centar u BiH.

Kakav je vaš pristup prema digitalnoj transformaciji u prodaji i servisiranju vozila?

– Globalna automobilska industrija prolazi kroz veliku transformaciju. Digitalna transformacija je, naravno, dio naše strategije. To uključuje integraciju naprednih digitalnih alata u procese prodaje i servisa. Naša kompanija prati globalne trendove i aktivno se prilagođava, nudeći različita digitalna rješenja kao što su sistem online rezervacije servisa, konfiguratori automobila za sve naše brendove, kalkulatori za leasing. Također, možete bilo kada provjeriti koji su automobili dostupni za prodaju na našoj web stranici. Ovo su samo neki od primjera kako kompanija prati trendove u digitalizaciji. Najnoviji brend u našoj porodici je Cupra, koji je omogućio našim klijentima jedinstvenu priliku da iskuse brend kroz virtuelnu realnost.

Kako se kompanija planira dalje nositi s trendom elektrifikacije u automobilskoj industriji i kakvi su dalji planovi u tom segmentu?

– Bosna i Hercegovina je još uvijek u ranoj fazi usvajanja elektromobilnosti, ali polako napreduje kroz nekoliko inicijativa i pravnih mjera. Država uvodi subvencije i poreske olakšice za kupovinu električnih vozila kako bi ohrabrila potrošače da pređu na ekološki prihvatljivija vozila. Porsche BH, kao lider u elektromobilnosti, aktivno radi na kreiranju infrastrukture širom zemlje, što je ključni preduslov za prodaju električnih vozila. Ove mjere, iako još uvijek u razvoju, pokazuju posvećenost BiH prilagođavanju globalnim trendovima u automobilskoj industriji i smanjenju emisije štetnih gasova, dok Porsche BH predvodi implementaciju ovih promjena. Najnoviji projekat koji smo realizovali je u našem novom objektu u Blažuju. Instalirali smo nekoliko brzih punjača kapaciteta 150 kW i 300 kW, omogućavajući punjenje električnih vozila između 5 i 30 minuta. Takođe smo prilagodili naš parking za veći broj punjača, a nakon završetka projekta, imat ćemo oko 20 punjača u našem objektu.

Kako kompanija balansira tradicionalne vrijednosti performansi i inovacija s zahtjevima za održivošću i smanjenjem emisija?

– Porsche Holding je izgrađen na tradiciji i njegujemo naše vrijednosti kroz sve ove godine. Kompanija balansira tradicionalne vrijednosti s inovacijama, ostajući vjerna svojim osnovnim principima kvalitete i performansi, dok integrira najsavremenije tehnologije i održive prakse. Ovaj pristup osigurava da, dok čuvamo našu baštinu, prilagođavamo se novim zahtjevima tržišta.

Gdje vidite autoindustriju sutra i šta je ono što bi mogla biti budućnost?

– Budućnost automobilske industrije usmjerena je ka elektrifikaciji, autonomnoj vožnji i poboljšanoj povezanosti. To je trend koji će stići i u BiH, bez obzira što smo trenutno daleko od implementacije. Industrija teži ka održivosti, inovativnim rješenjima mobilnosti i stavlja veći naglasak na iskustvo kupaca kroz digitalizaciju. Težimo biti vodeći u Bosni i Hercegovini, ali i regionu, u uvođenju međunarodnih trendova u autoindustriji. Sa ponosom ističemo da smo postavili temelje elektromobilnosti u BiH kada smo registrovali prvi električni automobil 2017. godine.

[metaslider id=”27861″]