Marketing X Business

Haris Fazlagić, direktor Turističke zajednice KS za Marx.ba: Nećemo stati, spremamo nove projekte

N. DEMIROVIĆ

(Foto: Privatni arhiv)

Nakon određenog perioda zastoja došlo do zaokreta u turizmu Kantona Sarajevo. Došlo je do određenih personalnih promjena, a oni koji danas rade u turizmu glavnog grada BiH reći će kako je sve do timske igre. Čini se i da jeste ta timska igra donijela rezultat, pa se danas o turizmu Sarajeva govori u superlativima.

Brojke su rekordne, gosti su sve zadovoljniji, a čini se i sarajevski turistički i ugostiteljski radnici imaju razloga za zadovoljstvo onim što se ostvaruje.

Nećete čuti da uzimaju sve zasluge sebi, ali svako je da za ponovni procvat turizma u Sarajevu velike zasluge nosi i Turistička zajednica Kantona Sarajevo. Na čelu je direktor Haris Fazlagić koji ovaj posao živi 24 sata dnevno.

Nakon što je Sarajevo Red Bull Showrun događajem još jednom pokazalo da je spremno i za najveće turističke domete Fazlagić je za Marx. ba govorio o rezultatima, ponudi, projektima…

Kako gledate na ostvarene turističke rezultate?

– Turistička zajednica Kantona Sarajevo u proteklom periodu imala je izuzetno dobre rezultate rada koji su se pokazali prvenstveno kroz veći broj dolazaka i noćenja turista u Kanton Sarajevo, kao i sve ostale benefite koje donosi povećanje turističkog prometa. Prošla godina bila je rekordna prema dolascima za 35 posto više i noćenjima za 25 posto više u odnosu na godinu ranije. Tokom prošle godine bilježimo i rast prihoda od boravišne takse za 53 posto, te rast prihoda od članarine za 40 posto u odnosu na 2022. godinu.

Imali smo brojne aktivnosti promcije, u našoj zemlji i svijetu, koja podrazumjeva oko 30 domaćih, regionalnih i međunarodnih sajmova, road show kampanja i drugih oblika prezentacije turisitčkih potencijala Kantona Sarajevo i Bosne i Hercegovine. U proteklom periodu nizom naših aktivnosti održali smo epitet vodeće turističke zajednice u Bosni i Hercegovini koja ima vrlo aktivnu saradnju s vladinim i nevladinim sektorom i koja je produžena ruka svim turističkim djelatnicima s jedinstvenim cilje razvoja i unaprijeđenja turizma.

Šta je ono što nudi Sarajevo i kakvo treba biti?

– U svakodnevnim aktivnostima promocije Sarajevo predstavljamo kao grad multietičnosti koji ima historijsko naslijeđe, prirodna bogatsva, te vrhunsku gastronomiju. Naglašavamo i gostoljubivost Sarajlija, podsjećamo na dobru energiju i zabavu koje su samo neke od aduta našeg jedinstvenog grada. Sarajevo je grad festivala, te novih atraktivnih sadržaja koje osvježavamo iz godine u godinu, promovišući ga kao destinaciju koju neizostavno treba posjetiti. Sarajevo predstavljamo i kao geografski malo mjesto a suštinski izuzetno veliko i jedinstveno.

Glavni grad Bosne i Hercegovine ima izuzetnog sadržaja za ponuditi, koje moramo čuvati i unaprijeđivati. Putna infrastruktura i bolje uvezivanje s ostatkom svijeta te jača promocija naš je prioritet među aktivnstima koje podržavamo i provodimo.

Koliko je moguće stvari unaprijediti, šta bi trebalo prioritetno učiniti i koji su projekti pred nama?

– Unaprijeđenje trenutnog stanja je naš imperativ, budući da interesovanja turista za našu turističku destinaciju rastu, ponuda mora biti unaprijeđena. Naš prioritet su avio linije, odnosno što bolje uvezivanje i ostvarivanje što većeg broja direknih avio letova. Zatim, nudimo kvalitetan sadržaj, te uz naša prirodna i kulturno-historijska bogastva, kao i ostale atrakcije, sufinansiramo brojne projekte i događaje koji privlače domaće i strane turiste. Jedan od primjera je “Red Bull Showrun”, spektakl koji je Formulu 1 po prvi put doveo u Sarajevo. I ove godine mi smo partneri “Sarajevo Film Festivala”, jednog od najprepoznatljivijih brendova Sarajeva i Bosne i Hercegovine u svijetu. Zatim, “Kultura na ulice” projekat koji tokom nekoliko mjeseci kulturu čini dostupnom svim građanima i turistima nudeći jedinstven sadržaj i čineći Sarajevo kulturnim centrom dešavanja.

Pored navedenog, nekoliko godina unazad sufinansiramo više od 150 projekata godišnje koji nude turističke, zabavne, kulturne, historijske, muzičke, sportske i druge sadržaje. Kao najjača turistička zajednica u Bosni i Hercegovini prepoznajemo odgovornost i upravo zbog toga odgovoran smo partner brojnih važnih projekata koji za rezultat imaju bolje i primamljivije okruženje što našu turističku destinaciju čini poželjnijom.

Šta očekujete tokom ljetnog perioda?

(Foto: Sulejman Omerbašić)

– Prema trenutnim statističkim pokazateljima, broj dolazaka i noćenja je u porastu, što ukazuje da bi ove godine statistička kretanja turista mogla zabilježiti nove rekorde. Prva četiri mjeseca ove godine zabilježili smo 22,9 posto više dolazaka i 24,8 posto više noćenja u odnosu na isti period prošle godine. Ovo ljeto je idealna prilika za sve turiste da upoznaju skladan spoj historijskog naslijeđa, ljepotu življenja u različitostima, jedinstvena prirodna bogatstva, vrhunsku gastronomijiu, gostoljubivost Sarajlija, odličnu energiju i zabavu za sve generacije. Mi ih pozivamo da uz Sarajevo City Card, jedinstvenu karticu za turiste, otključaju sarajevsko blago koristeći brojne benefite koje ona nudi a koja im je dostupna putem web shopa www.sarajevocitycard.com.

Kako gledate na rezultate Aerodroma Sarajevo, s čim itekako ima veze i TZ KS?

– Dakle, kao rezulutat javnih poziva koje je Međunarodni aerodrom Sarajevo proveo sa Turističkom zajednicom Kantona Sarajevo i Vladom Kantona Sarajevo odnosno Ministarstvom privrede KS stvoreni su uslovi da možemo očekivati da će 2024. godine turistička sezona biti najbolja do sada. Statiskika pokazuje da se Međunarodni aerodrom Sarajevo uspio oporaviti od posljedica pandemije i bilježi nove rekorde.

Prvih pet mjeseci ove godine uvedeno je 14 novih avio linija, a subvencioniramo letove 7 avio kompanija. Prema podacima Aerodroma Sarajevo samo u prvih pet mjeseci prevezeno je više od pola miliona putnika i ostvareno više pet hiljada avio operacija. To su odlični rezultati za početak ovog našeg zajednničkog projekta, s čijom ćemo podrškom nastaviti a sve s ciljem ostvarenja još pozitivnijih rezultata.

Povezani članci