Marketing X Business

Analiza: Koje dodatne zimske linije bi mogao imati Aerodrom Sarajevo

Marx.ba

(Foto: Aerodrom Sarajevo)

Sarajevo je osjetno povećao broj zimskih letova, a evidentno je da postoji još prostora za povećanja, piše u Zamaaero u svojoj analizi.

Prema Bliskom Istoku Sarajevo je uspjelo održati zimske letove Flydubaia koje ne samo da je razdvojio od Podgorice, već je ove zime čak i povećao (3-4 leta cijele zime, a tokom Nove godine sedam sedmičnih letova).

I Flynas je ustalio zimske operacije za Sarajevo i to iz Jeddaha, te će ove godine imati tri sedmična leta, jedan više nego prošle godine. Flynas bi mogao imati i letove za Riyadh zimi, primjerice dva leta sedmično za Riyadh i dva za Jeddah, tj. ukupno 4, uz konekcije preko ovih aerodroma za onaj drugi. Jednako tako bi imalo smisla da i Jazeera zadrži letove tokom zime. Ona ima i više letova nego flynas i FlyDubai ljeti jer je Jazeera imala 14 sedmičnih letova, a Kuwait njih četiri, tj. zajedno čak 18 sedmičnih letova.

Po dva sedmična leta morao bi imati i Qatar koji ljeti leti sedam sedmičnih letova za Sarajevo, a koji o tome i ozbiljno razmišlja. I Wizz Air bi mogao imati zimske letove za Abu Dhabi jer ljeti ima pet sedmičnih letova, a takve zimske letove ima i za Beograd.

Pegasus ove zime povećava broj letova za Istanbul na 14 sedmično, tri više nego prošle zime, Turkish povećava jedan let, a Ajet ima tri sedmična leta više nego prošle godine. To je ukupno sedam letova više nego prošle godine. Tu i te kako ima prostora za dodatna povećanja letova prema Istanbulu, posebno Turkisha. I Air Cairo bi mogao imati bar jedan sedmični let za Egipat zimi.

U regiji Air Serbia bi trebala povećati broj letova za Sarajevo sa sedam sedmično na bar 10 sedmično, uvođenjem tri sedmična leta noću. Ovo bi bilo logično, posedbno što Air Serbia ove godine ima bitno više ATR 72 nego prošle, te je najavila povećanje zimskih letova u regiju. Sarajevo je radi toga voljno duže raditi zimi nego sada.

Više letova bi svakako trebao imati i Ryanair, a jednako tako i Wizz Air. Svakako bi više letova trebao imati i Eurowings, ali i Lufthansa, a moguće i Swiss. No, svakako je tržište prema Skandinaviji vrlo loše pokriveno i tu bi svakako Norwegian trebao imati zimskih letova prema Stockholmu (ljetna linija), te bi trebao otvoriti Copenhagen i to kao cjelogodišnju liniju. Alternativno te linije bi mogao imati i SAS. Velika BiH dijaspora to i te kako opravdava.

TUI je otvorio letove zimi za skijaše iz Londona, a takvih linija bi moglo biti i još zimi. Sarajevo ima tri velika skijališta i ovaj potencijal, koji nema ni jedan drugi aerodrom regije, bi se trebao bitno više iskoristiti zimi, na korist aerodromu i turizmu Sarajeva, piše Zamaaero.