Marketing X Business

Aplikacije za kupovinu ne prestaju rasti: Generiraju više 33 milijarde dolara

Marx.ba

(Foto: Vrogue)

Aplikacije za kupovinu, treći najveći segment industrije aplikacija, doživjele su nevjerovatan porast popularnosti u posljednjih pet godina, potaknute sve većim brojem kompanija koje su prihvatile mobilni pristup.

Prema podacima Stocklyticsa, godišnji prihod tržišta aplikacija za kupovinu porastao je za 136 posto u posljednjih pet godina i premašio 33 milijarde dolara.

Značajno su se razvile u odnosu na ono što su nekad bile, pružajući korisnicima jedinstveno iskustvo i donoseći širok spektar mogućnosti, uključujući dnevne ili satne ponude, programe nagrađivanja članova, opcije “kupi sada-plati kasnije” i personalizirani sadržaj za kupovinu.

Sve veći broj ljudi koji se odlučuju za aplikacije umjesto fizičkih trgovina pomogao je e-trgovinskim gigantima poput Amazona, eBaya, AliExpressa, Temua i Sheina da značajno povećaju prihode. Također, to ih je pretvorilo u jedan od najbrže rastućih segmenata industrije aplikacija.

Prema istraživanju Statiste, godišnji prihod na tržištu aplikacija za kupovinu skočio je s 14,1 milijarde dolara u 2019. na 33,4 milijarde dolara u 2024. Ovaj troznamenkasti rast prihoda još je impresivniji u usporedbi s drugim, puno većim segmentima tržišta.

Iako većina globalnog prihoda od aplikacija dolazi iz aplikacija za društvene mreže i gaming, oba sektora zabilježila su niže stope rasta. Statistike pokazuju da je prihod od gaming aplikacija porastao za 87 posto u tom periodu, dok su aplikacije za društvene mreže, uključujući gigante Facebook, Instagram i TikTok, bile mnogo bliže aplikacijama za kupovinu, s rastom od 131 posto u pet godina.

Muzičke aplikacije, četvrti najveći izvor prihoda na tržištu, zabilježile su rast prihoda od 76 posto između 2019. i 2024. godine, dok su aplikacije za hranu i piće jedine nadmašile tržište aplikacija za kupovinu. Prema podacima Statiste, prihodi aplikacija kao što su Glovo, Bolt i Wolt porasli su impresivnih 152 posto u tom periodu, što ih čini najbrže rastućim segmentom industrije aplikacija.

S obzirom na to da potrošači širom svijeta uživaju u pogodnostima online kupovine, godišnji broj preuzimanja također je naglo porastao. Prema podacima Statista, aplikacije za kupovinu su 2019. zabilježile otprilike 530 miliona preuzimanja. Od tada se ta brojka gotovo utrostručila i dosegnula blizu 1,4 milijarde.

Statista predviđa da će broj preuzimanja aplikacija za kupovinu porasti za dodatnih 20 posto i dosegnuti 1,67 milijardi do 2028. S rastom preuzimanja, godišnji prihod globalne industrije aplikacija za kupovinu skočit će za gotovo 40 posto i dosegnuti 46,5 milijardi dolara u sljedeće četiri godine, piše IRC Business.