Marx.ba
Krajem februara ove godine doznalo se da je Apple, nakon čak deset godina i isto toliko milijardi dolara, ipak odustao od razvoja vlastitog automobila. No, tokom desetljeća rada u tajnovitom je i skupom projektu Titan razvijeno i osmišljeno mnogo toga i šteta bi bila da sve to propadne. Tako, primjerice, jedan od partnera na projektu, kineski proizvođač automobila BYD, već koristi tehnologije razvijene u saradnji s Appleovim stručnjacima.
Obično pouzdani izvor za informacije vezane uz Apple, Bloombergov Mark Gurman, piše da je Apple još 2017. godine bio pokrenuo suradnju s BYD-om, koja se bazirala na razvoju baterija za električne automobile velikog dometa i visoke sigurnosti. Zajednički su tako razvili baterije koje kineska marka danas ugrađuje u svoje automobile.
Riječ je o baterijama zasnovanima na tehnologiji LFP (litij-željezo-fosfat), što je specijalnost BYD-a, dok je Apple pridonio sa svojim inovacijama u pakiranju baterijskih elemenata unutar same ćelije. Iskustvo u tome imaju iz proizvodnje mobitela i prijenosnih računara, pa su određene tehnologije iz te domene uspješno prenijeli i u “blade” baterije namijenjene ugradnji u vozila. Osim oblika i smještaja elektroda Appleovi su stručnjaci radili i na upravljanju toplinom unutar baterijskih sklopova, sve kako bi oni bili manji, a energetska gustoća cijelog baterijskog seta za automobile što veća.
U kombinaciji s BYD tehnologijom, Apple je svojim znanjem i iskustvom išao ka razvoju visoko učinkovitih baterija za svoj automobil, potpuno prilagođenih za sigurnu i dugu vožnju, no ništa se od toga, barem pod opcijom nagrižene jabuke, nije ostvarilo. Zato sada BYD žanje plodove te saradnje, pa njihovi automobili imaju ugrađene “blade” baterije s LFP tehnologijom, za koje drži i sva patentna prava te cijelo intelektualno vlasništvo, piše Bloomberg, prenosi Autonet.
VEZANO
Dvostruka Porsche premijera: Novi 911 GT3 i 911 GT3 sa Touring paketom