Marketing X Business

Atlantic Grupa zabilježila snažan rast prodaje i suradnja s Podravkom daje odlične rezultate

S. M.

U prvoj polovini godine Atlantic Grupa je s Grupom Podravka dogovorila suradnju koja daje odlične rezultate.

Atlantic Grupa je u prvih šest mjeseci 2023. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 459,7 miliona eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 15,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) ostala je na razini prvog lanjskog polugodišta i iznosi 44,4 miliona eura, dok je neto dobit manja za 5,5 posto i iznosi 20,9 miliona eura.

Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

“U prvom polugodištu 2023. Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. Navedeni rast u velikoj je mjeri kompenzirao negativan utjecaj i dalje visokih cijena sirovina i pakirnog materijala, logističkih usluga te energenata. Osim toga, na blagi pad profitabilnosti utjecao je i značajan porast troškova osoblja, koji je posljedica povećanja plaća provedenih kroz proteklih godinu dana. Posebno smo zadovoljni jačanjem distribucijskih temelja širenjem principalske mreže u Sloveniji te otvaranjem modernog LDC-a u Sjevernoj Makedoniji, perspektivom rasta u kategoriji kave na tržištu Srbije i rezultatima lansiranja novih proizvoda”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. 

Slatko i slano, Pića i Donat prednjače u rastu

Najveći rast od 32,2 posto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod utjecajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te uspješnog lansiranja novih proizvoda. Slijedi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 20,0 posto, također s uspješnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda, te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 15,7 posto. Među distribucijskim područjima prednjače Hrvatska s rastom od 19,8 posto, Srbija s rastom od 19,1 posto i Sjeverna Makedonija s rastom od 18,0 posto.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi sudjeluju s 27,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto, dok vlastiti brendovi čine 63,3 posto prihoda od prodaje. Kava se s udjelom od 20,4 posto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Otvoren novi logističko distribucijski centar u Skoplju, na LDC-u Zagreb prva solarna elektrana

U prvoj polovici godine Atlantic Grupa je s Grupom Podravka dogovorila suradnju koja daje odlične rezultate, a podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja suradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zajamčen zaključenjem 12 miliona eura vrijedne investicije u novootvoreni logističko distribucijski centar.

U maju je Atlantic predao obavezujuću ponudu za kupnju Strauss Adriatica, kompanije na srbijanskom tržištu poznate po brendovima Doncafe i C kafa, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Na hrvatskom tržištu krenula je proizvodnja zelene energije izgradnjom prve sunčane fotonaponske elektrane na centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb, čime se emisija ugljičnog dioksida smanjuje za 3.250 tona godišnje.

Od važnijih korporativnih događanja valja istaknuti izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mjesto predsjednika NO. Također, prema odluci Glavne skupštine iz juna, u julu je dioničarima Atlantic Grupe isplaćena dividenda u iznosu od jednog eura po dionici, odnosno ukupno 13,3 miliona eura.