Marketing X Business

Autonomni kamioni na pragu komercijalne primjene

Marx.ba

(Foto: Aurora Innovation)

Aurora Innovation, kompanija sa sjedištem u Pittsburghu, planira početak komercijalnih operacija do kraja 2024. godine, s flotom od 20 autonomnih kamiona koji će saobraćati na autocesti 45 između Dallasa i Houstona. Aurora je već provela opsežna testiranja i uspostavila partnerstva s vodećim logističkim kompanijama poput FedExa, Uber Freighta i Wernera.

Testiranja i komercijalizacija

Uz Auroru, i druge kompanije aktivno razvijaju autonomnu tehnologiju za kamione. Kodiak Robotics planira proširiti svoje operacije i radi na unaprijeđenim programima inspekcije u saradnji s Udruženjem za sigurnost komercijalnih vozila. Torc Robotics, podružnica Daimler Trucka, cilja na komercijalizaciju autonomnih kamiona Freightliner Cascadia razine 4 do 2027. godine. Navistar se priprema za pokretanje autonomnog komercijalnog pilot-programa s klijentima, sarađujući s kompanijom Plus na integraciji autonomne tehnologije nivoa 4. Gatik AI planira svoje B2B operacije u Dallasu, Teksasu, ove godine.

Regulatorno okruženje se tek razvija

Regulatorno okruženje za autonomne kamione još uvijek se razvija. Trenutno ne postoje specifični američki savezni zakoni ili propisi koji reguliraju komercijalna autonomna vozila u Sjedinjenim Državama. Međutim, 25 američkih država donijelo je zakone koji omogućuju i reguliraju primjenu autonomnih vozila. Savezna uprava za sigurnost motornih vozila (FMCSA) priprema sigurnosne standarde za kamione s automatiziranim sistemima vožnje, iako nije jasno kada će ova pravila biti finalizirana. Neke države, poput Teksasa i Arizone, donijele su propise koji dopuštaju ili promiču upotrebu autonomnih komercijalnih vozila, piše Autonet.