Marketing X Business

BiH: Bezgotovinska plaćanja povećavaju broj kupaca i doprinose rastu biznisa

Marx.ba

(Foto: Visa)

Više od polovine preduzeća u Bosni i Hercegovini koja su uvela digitalna plaćanja tvrde da je to važna investicija koja značajno doprinosi rastu njihovih biznisa. Čak 61% preduzeća navodi da je uvođenje bezgotovinskih plaćanja odgovor na rastuću potrebu klijenata, dok 57% ističe da su posebno važna za prodaju stranim kupcima i turistima. Sveukupno, oko 2/3 biznisa vidi pozitivan poslovni efekat od uvođenja kartičnih plaćanja.

Ovo su samo neki od podataka novog istraživanja kompanije Visa “Vrijednost digitalizacije plaćanja” provedenog na teritoriji Bosne i Hercegovine, čiji rezultati ukazuju kako mali biznisi, trgovci i zanatlije gledaju na digitalna plaćanja.

– Rezultati istraživanja samo potvrđuju ono što svakodnevno čujemo sa terena: digitalizacija plaćanja više nije privilegija, već preduslov za rast i razvoj malih biznisa, posebno u oblasti turizma. Turisti su ostvarili ukupno 411.998 noćenja, što je povećanje od 20,7 odsto u odnosu na juni 2023. godine, prema podacima Agencije za statistiku BiH. Ovo je jasan signal ogromnog turističkog potencijala zemlje. Kroz zajedničku aktivnost sa kompanijom Monri Payments, pomoći ćemo da se što više malih biznisa digitalizuje u oblasti plaćanja i tako postanu konkurentniji, ne samo lokalno, već i globalno. Jer kad raste mali biznis, raste i čitavo društvo, izjavila je Ana Drašković, potpredsjednica i generalna direktorica kompanije Visa za tržište jugoistočne Evrope.

Gotovo 30% preduzeća izjavljuje da su spremna da dalje ulažu u nove tehnologije – posebno u beskontaktna plaćanja i digitalne novčanike.

Za njih to znači lakše praćenje troškova, bržu obradu transakcija, bolji imidž u očima potrošača i finalno, veći potencijal za rast i profit. Za klijente, sigurnost, udobnost i slobodu izbora. Za tržište, korak bliže modernoj, konkurentnoj ekonomiji.

– Kroz partnerstvo s kompanijom Visa, Monri Payments s ponosom sudjeluje u ovom značajnom projektu koji donosi modernu infrastrukturu plaćanja u samo srce Sarajeva – Baščaršiju i Stari Grad. Riječ je o inicijativi usmjerenoj na unapređenje poslovanja lokalnih poduzetnika kroz uvođenje kartičnog plaćanja, s ciljem jačanja turističke ponude i korisničkog iskustva – kako za domaće, tako i za strane posjetitelje. Naš cilj je omogućiti jednostavna, brza i moderna plaćanja u svakodnevici lokalnih obrtnika, ugostitelja i trgovaca – od suvenirnica i zanatskih radnji, do aščinica, slastičarni i smještajnih kapaciteta. Vjerujemo da Baščaršija zaslužuje digitalna rješenja koja poštuju njezinu prošlost i podupiru njezinu budućnost, izjavila je Sabina Maglić, članica Uprave i izvršna direktorica Monri Paymentsa u BiH.