Bloomberg Adria/Š.M.
S najboljom uslugom u regiji i ove se godine istaknula Bosna i Hercegovina ostvarivši rezultat od 83,93 posto, iako je ostvarila najveći pad rezultata uspoređujući rezultate po državama, i to za 3,69 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu.
Riječ je o 15. istraživanju kvalitete usluga u regiji koje je od 1. juna do 7. jula provela Heraklea u suradnji s agencijama za tajnu kupnju iz BiH, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije.
Tajni kupci posjetili su ukupno 800 prodajnih mjesta iz različitih djelatnosti – autoindustrije, benzinskih postaja, financijske industrije, maloprodaje, turističko-ugostiteljskih objekata i objekata uslužnih djelatnosti.
U istraživanju se mjere osnovni elementi kvalitete usluge, a to su: pozdrav, utvrđivanje potreba, odnosno želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na posjetu, prema engleskom akronimu GUEST (Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank).
Na drugom mjestu je ove godine Sjeverna Makedonija s rezultatom od 78,63 posto i najvećim porastom od 3,04 postotna boda u odnosu na 2022. godinu, a na trećem mjestu je Slovenija s rezultatom od 78,6 posto. Na četvrtom je mjestu s rezultatom od 73,33 posto Crna Gora.
Hrvatska je s Crnom Gorom i Srbijom ispod ovogodišnjeg prosjeka, koji iznosi 73,94 posto, te je zauzela peto mjesto s rezultatom od 69,68 posto.
Srbija je i ove godine ostvarila pad, od 1,61 postotnog boda, pa je s rezultatom od 66,31 posto na šestom mjestu.
U svih šest zemalja regije najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, ostvaren je u kategoriji poznavanja proizvoda, 93,81 posto, iako bilježi pad od 0,58 postotnih bodova u odnosu na prethodnu godinu.