Marx.ba
Livnjak Mate Rimac u svijetu je poznat po električnim automobilima i tehnologiji koju je njegova kompanija razvila. Iako je nakon spajanja s Bugattijem, u Rimčevom portfelju uz električne, stavljen i niz automobila s klasičnim motorima, Rimac Automobili i dalje su bili predani razvoju električnih automobila.
No, čini se kako bi, u želji da unaprijedi električni automobil, Rimac mogao posegnuti za – fosilnim gorivima.
U razgovoru za britanski časopis Autocar, Rimac je otkrio kako eksperimentiraju s novom radikalnom tehnologijom koja proizvodi električnu energiju ne iz baterija, već korištenjem tekućeg goriva – poput onih fosilnih koje već dobro poznajemo. Ali ne na način na koji se do sad koristi. Ideja je dovesti do zagrijavanja kemijski različitih tekućih goriva kako bi došlo do kemijske reakcije koja bi uz pomoć ugljičnih nanocijevi proizvela struju za pokretanje elektromotora.
Upravo to Rimac želi napraviti. Pronašli su startup koji testira ovu metodu i koji je do sad imao dobre rezultate. Pogotovo ako bi se, kako je Rimac naveo, mogla koristiti fosilna goriva poput dizela ili ukapljenog naftnog plina. Naime, testovi su pokazali da nanocijevi mogu imati 80 postotnu učinkovitost u iskorištavanju ove tehnologije. Za usporedbu motor s unutrašnjim sagorijevanjem ima učinkovitost od otprilike 30 posto. No, ima i loša strana takve tehnologije – emitira CO2 i druge plinove, ali manje od klasičnog motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Znači li to da bi u budućnosti baterije, na koje otpada najveći dio težine samog automobila, mogle “nestati” iz električnih automobila, a oni bi (indirektno) za pogon koristili fosilna goriva? Zvuči pomalo kontradiktorno, a Rimac će pokušati pokazati je li i izvedivo.