Marketing X Business

Brendiranje društvenih medija: Izgradite pravu percepciju, sentiment, autoritet i povjerenje

N. D.

(Izvor: Društvene mreže)

Sjećate li se dana kada su društvene mreže bile “možda” ili što je bilo lijepo imati za preduzeća? Kada su brendovi koji su bili najaktivniji na društvenim mrežama bili oni koji su ih ranili usvojitelji i pioniri? Pa, ti dani su prošli. Danas su društvene mreže neophodan uslov za svaki posao. Vaši društveni profili su često prva tačka kontakta koju korisnici imaju sa vašom organizacijom – i kao takvi, društveni mediji su moćan alat za brendiranje koji utiče na percepciju brenda, sentiment, autoritet i povjerenje.

Ali brendiranje društvenih medija se ne događa slučajno; potrebno je pažljivo razmatranje, dosljednost i dugoročnu posvećenost. U ovom sveobuhvatnom vodiču ispitat ćemo šta je brendiranje društvenih medija, zašto je važno i kako se to radi prije nego što podijelimo korisne savjete za poboljšanje vašeg brendiranja na društvenim mrežama. Šta je brendiranje društvenih medija?

Šta je zapravo brendiranje društvenih medija? Termin je donekle razumljiv sam po sebi. Praksa je korištenja društvenih medija za prenošenje identiteta, misije i poruka vašeg brenda postojećim i potencijalnim kupcima. Kao što imate sveobuhvatnu strategiju brendiranja za svoju organizaciju, trebali biste je imati i za svoj brend društvenih medija.

Trebao bi funkcionirati kao komponenta strategije većeg brenda vaše kompanije – i njeno proširenje – ali će se neizbježno razlikovati u nekim područjima na osnovu faktora koji se isključivo odnose na društvene medije.

Neki od najvažnijih elemenata vaše strategije brendiranja na društvenim mrežama uključuju: Identitet brenda: Kako se vaš brend pojavljuje na platformama društvenih medija. Vizualni elementi uključuju logotipe, palete boja, fontove i sveobuhvatan vizualni pristup. Glas brenda: Vaš ton glasa treba da bude u skladu s vrijednostima vašeg brenda i porukama, te da govori vašoj ciljnoj publici. Trebali biste ga prilagoditi na osnovu društvene platforme, ali srce glasa vašeg brenda treba biti dosljedno i prepoznatljivo. Strategija sadržaja: Sadržaj koji dijelite na društvenim mrežama igra važnu ulogu u vašem brendiranju. Razvoj strategije sadržaja pomoći će vam da definirate koji tipovi sadržaja, formati i teme imaju najviše smisla za vaš glas, ton i poruku. Angažman publike: Dobar društveni brend je višestruki i uključuje interakciju s vašom publikom. Trebali biste komunicirati s njima kako biste njegovali emocionalnu vezu – i pazite da to učinite tonom i glasom vašeg brenda.

Iznad svega, dosljednost je ključna kada je u pitanju brendiranje društvenih medija. Od vašeg vizuelnog identiteta, glasa i tona do načina na koji komunicirate sa svojim sljedbenicima i pričama koje pričate, od vitalnog je značaja da izgradite kohezivno prisustvo brenda koje vaša publika može prepoznati i vjerovati.

Zašto je vaš brend na društvenim mrežama važan? Marketing na društvenim mrežama je temeljni dio učinkovite marketinške strategije – a brendiranje je kamen temeljac za to kako se pojavljujete na društvenim mrežama. Razmislite o tome koliko često ste prvi put naišli na brend na društvenim mrežama i “prokopavali” po njegovim profilima prije nego što odlučite da li ćete pratiti ili posjetiti njegovu web stranicu. Vaše prisustvo na društvenim mrežama može imati veliki uticaj na oblikovanje percepcije i sentimenta prema vašem brendu, privlačenje i konverziju novih kupaca, izgradnju lojalnosti brendu, regrutovanje novih zaposlenih i na kraju povećanje vašeg rezultata.

Ali to je i super konkurentski krajolik, a za isticanje zahtijeva ispravan brend. Vaši klijenti (i potencijalni klijenti) bi trebali biti u stanju razumjeti šta je vaš brend, koje su vaše vrijednosti, koja je vaša poruka i zašto bi vam trebali vjerovati – a to se može postići putem brendiranja na društvenim mrežama. Dobar, dosljedan brend na društvenim mrežama jedan je od najmoćnijih alata za poticanje prepoznatljivosti i svijesti o brendu – što može biti razlika između toga da neko odluči kupiti s vašim brendom ili vašim konkurentima. To je ključ za efikasnu društvenu strategiju i također podržava vaše veće marketinške napore.

Kako izgraditi svoj brend na društvenim mrežama? Izgradnja vašeg brenda na društvenim mrežama je višeslojni napor koji od vas zahtijeva da uzmete u obzir mnoge stvari.

Evo nekih od osnovnih koraka za izgradnju brenda na društvenim mrežama: Upoznajte svoju publiku: Možda se čini očiglednim, ali poznavanje detalja s kim razgovarate je temelj za izgradnju brenda na društvenim mrežama. Trebali biste nastojati razumjeti njihovu demografiju, interese, želje i probleme, jer će vam to pomoći da saznate kako se povezujete s njima i vrstu sadržaja koji biste trebali kreirati. Ocrtajte svoj identitet brenda: Kao što smo već spomenuli, trebali biste imati jasan i dosljedan vizuelni identitet na društvenim mrežama. Pogledajte svoje postojeće materijale brenda kako biste pomogli u izgradnji, ali slobodno unesite promjene gdje je to potrebno. Pametno birajte svoje platforme: Malo je vjerovatno da će vaša publika biti aktivna na svakoj platformi društvenih medija, posebno s obzirom na to koliko ih ima u današnje vrijeme. Razmislite koje platforme želite da iskoristite za svoje prisustvo na društvenim mrežama. Kada saznate gdje je vaša publika najaktivnija, zapitajte se da li je sama platforma u skladu s vrijednostima vašeg brenda, pričom, identitetom i tonom glasa.

Izradite strategiju sadržaja: Radeći na osnovu onoga što znate o interesima i bolnim tačkama vaše publike, zajedno sa identitetom vašeg brenda i glasom, razvijte plan za vrste sadržaja koje ćete praviti. Pobrinite se da svaki dio sadržaja koji kreirate odražava odluke o brendiranju i parametre koje ste sami postavili. Preporuka je da eksperimentišete sa različitim vrstama sadržaja i formatima kako biste stvari održali svježim i vidjeli šta ima odjeka kod vaše publike.

Kontinuirano analizirajte metriku poput stope angažmana, zajedno s kvalitativnijim pokazateljima kao što su komentari publike, i prilagodite svoj pristup u skladu s tim. Možda ste primijetili da određena vrsta pripovijedanja najbolje privlači vašu publiku ili da jedan od fontova vašeg brenda nije dovoljno čitljiv na društvenim mrežama. Obavezno optimizirajte svoj brend na osnovu onoga što najbolje funkcionira.

8 savjeta za poboljšanje brendiranja na društvenim mrežama

1. Ostanite u toku sa trendovima

Održavanje najnovijih trendova, formata i funkcija ključno je za efikasno brendiranje društvenih medija. Uvjerite se da ste svjesni najnovijih promjena algoritma i na što je društvena publika fokusirana u bilo kojem trenutku. Dodirujući ono što je u trendu na društvenim mrežama, možete pokazati publici da je vaš brend pouzdan, autoritativan i upoznat. A razumijevanjem kako algoritam funkcionira, osigurat ćete da ljudi zaista vide vaš sadržaj – i da se uključe u vaš brend.

2. Budite ljudi

Oslonite se na humaniziranje svog brenda. Društvena mreža je bučno mjesto s puno konkurencije, a korisnici nisu zainteresirani da njihovo iskustvo ometaju nepovezani brendovi koji im pokušavaju prodati stvari.

Prikazujući ljudsku stranu svog brenda, olakšat ćete svojim kupcima da izgrade autentičnu vezu s vama. Neki načini na koje to možete učiniti uključuju komentiranje trendovskih tema, slavljenje priča zaposlenika, prikazivanje sadržaja iza kulisa na društvenim mrežama ili čak prilagođavanje tona glasa da bude razgovorljiviji i prirodniji.

3. Kreirajte vodič za stil

Jedna nevjerovatno korisna metoda za osiguravanje dosljednosti u cijelom vašem timu je kreiranje vodiča za stil društvenih medija.

U svom vodiču za stil možete navesti sve važne stvari koje trebate znati o tome što radite, a što ne radite na društvenim mrežama. Primjeri stavki koje možete uključiti su preferirani fontovi brenda, paleta boja brenda i kako biste je trebali koristiti, riječi ili termini koje koristite i ne koristite, itd. Kada dobijete prvu verziju, podijelite je s relevantnim članovima tima kako bi svi bili u toku. Pobrinite se da ga nastavite gledati kao živi dokument koji se ažurira na osnovu saznanja i osvrta u vašoj strategiji brendiranja.

4. Aktivno uključite svoju mrežu

Najharizmatičniji ljudi su oni koji angažuju ljude oko sebe, postavljaju pitanja i njeguju odnose – a isto vrijedi i za brendove.

Ako želite poboljšati svoj brend na društvenim mrežama, usredotočite se na poboljšanje načina na koji se angažirate i širenje svoje društvene mreže. Postoji mnogo načina da se to uradi. Počnite od svoje publike, kupaca i potencijalnih klijenata. Odgovarajte na njihove komentare i pitanja i proaktivno se bavite njihovim sadržajem gdje je to relevantno. Slično tome, identificirajte influensere u vašoj industriji ili niši koji su dobro usklađeni s vrijednostima vašeg brenda i počnite sarađivati ​​s njima. To možete učiniti i s drugim brendovima za zabavnu društvenu interakciju – iako mnogi stručnjaci ne predlažu baš previše interakcije sa konkurentima.

5. Fokusirajte se na jedinstveno pripovijedanje

Odličan sadržaj na društvenim mrežama, kao i svi sjajni marketinški sadržaji, svodi se na pripovijedanje. Dakle, da biste poboljšali svoj brend na društvenim mrežama, fokusirajte se na pričanje jedinstvenih priča koje samo vaš brend može ispričati.

Pokušajte podijeliti sadržaj koji ističe pozadinu vaše kompanije, njenu misiju i vrijednosti ili stvarne ljude koji stoje iza brenda. Pobrinite se da priče budu autentične, jer će to najviše odjeknuti kod društvene publike.

6. Optimizirajte prema platformi

Kao što smo ranije raspravljali, vjerovatno nećete biti na svakoj društvenoj platformi – a svaka platforma ima svoju demografiju i očekivanja publike, vrste sadržaja i nijanse. Usavršavanjem onoga što funkcionira na svakoj platformi i optimiziranjem svoje strategije u skladu s tim, prirodno ćete nadograditi svoj brend na društvenim mrežama. Možda se sklonite da pričate više priča zaposlenih ili kompanija na LinkedInu, dijelite obrazovne vrtuljke ili privlačne slike na Instagramu i fokusirate svoje napore u pripovijedanju videozapisa na TikTok.

Šta god da se odlučite, pobrinite se da platformu i njenu publiku stavite na prvo mjesto, a uspjeh će uslijediti.

7. Iskoristite UGC

Ponekad najmoćniji trenuci brendiranja ne dolaze od vašeg brenda. Korisnički generirani sadržaj (UGC) postao je izuzetno popularan među brendovima na društvenim mrežama iz vrlo dobrog razloga: često je utjecajniji od vašeg vlastitog brendiranja. U najmanju ruku, to je snažan pratilac. Iako je pričanje vlastitih priča od suštinskog značaja, svjedočanstva kupaca iz stvarnog života su nevjerovatan način da pokažete kako vaš brend hoda. Ako vaši klijenti kreiraju sadržaj o vašoj kompaniji i njenim proizvodima ili uslugama, trebali biste razmisliti o tome da ga pojačate – posebno ako je ono što govore snažno usklađeno s vašim vrijednostima i porukama.

8. Ponovo pogledajte podatke

Uvijek se vraća na podatke. Ako želite poboljšati svoj brend na društvenim mrežama, morate apsolutno odvojiti vrijeme da procijenite gdje ste sada, šta radi, a šta ne. Trebali biste redovno pratiti svoje performanse, ali možda trebate odvojiti malo više vremena da napravite pauzu i dublje zaronite. Razmislite o testiranju različitih vizuelnih pristupa ili pristupa porukama da vidite šta zaista funkcionira, a zatim se zapitajte da li trebate ponovo procijeniti svoj brend i ton glasa. Ključno je da ovo shvatite kako treba, stoga se nemojte plašiti da odvojite vrijeme da postavite prava pitanja.

Zaključak: Brendiranje društvenih medija je vitalna komponenta svake marketinške strategije – i ne radi se samo o sadržaju koji objavljujete, već i mnogo više od toga. Baš kao i vaš brend, vaša strategija brendiranja na društvenim mrežama bi se trebala stalno razvijati kako bi odgovarala vašoj publici i trenutnom okruženju vaše industrije. Ostati fokusiran na svoju publiku, održavati dobro definiran identitet i glas brenda i dati prioritet dosljednosti, nešto je čime možete pojačati svoj brend na društvenim mrežama i dovesti do dugoročnog uspjeha vašeg poslovanja.