Marketing X Business

Britanski startup nudi rješenje za ultra brzo punjenje električnih automobila

Marx.ba

(Foto: Nyobolt)

Vožnja električnim automobilom ima mnoge prednosti, ali sporo punjenje baterija može biti velika frustracija. Britanski startup Nyobolt možda je pronašao rješenje s razvojem nove litij-ionske baterije koja se puni mnogo brže od postojećih opcija. Oni nisu jedini koji pokušavaju rješiti taj gorući problem industrije električnih vozila. Osim raznih laboratorija na sveučilištima, Tesla, koja sarađuje s Panasonicom, tu su još QuantumScape, StoreDot, CATL, čak i Samsung se bavi tim problemom.

Nyoboltova tehnologija temelji se na desetljeću istraživanja koje su vodili naučnici Univerziteta u Cambridgeu.  Osnivači startupa Clare Gray i Sai Shivareddy školovan na Cambridgeu.

– Naše opsežno istraživanje, ovdje u Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD, „otključalo“ je novu tehnologiju baterija koja je trenutno spremna i skalabilna, rekao je suosnivač i izvršni direktor Nyobolta, Sai Shivareddy.

U nedavnoj demonstraciji uživo, Nyoboltova baterija od 35 kWh napunila se od 10 do 80 posto u samo 4,5 minute. Većini električnih automobila s brzim punjačima, poput Tesla Superchargera treba oko 20 minuta.

U čamu je, dakle, tajna Nyoboltove baterije? Ključna su dva elementa: manje stvaranja manje topline i brži protok elektrona. Baterija je tako dizajnirana da smanjuje nakupljanje topline tokom punjenja, a time i sprječava oštećenje baterije i poboljšava sigurnost. Materijali koji se koriste u anodi baterije omogućuju brži protok elektrona, ubrzavajući proces punjenja.

Nedvojbene su prednosti brzog punjenja. Ne samo zbog kraćeg čekanja što čini putovanja električnim automobilima praktičnijim nego i komercijalni korisnici električnih automobila, poput taksija i dostavnih vozila, mogu puniti svoje automobile češće i s manje vremena neaktivnosti, što poboljšava njihovu efikasnost. Brže punjenje može istodobno stvoriti bolji tržišni imidž EV-a i otkloniti nedoumice potencijalnih kupaca.

Nyboltove baterije su trenutno skuplje od tradicionalnih baterija. Nyobolt je trenutno u pregovorima o prodaji svojih baterija osam proizvođača električnih automobila. S 35 kWh, baterija je mnogo manja od 85 kWh u tipičnijem američkom električnom vozilu. Ipak, ova tehnologija bi se u budućnosti mogla koristiti s većim paketima baterija, piše Autonet.

Povezani članci