Marx.ba
![](https://marx.ba/wp-content/uploads/2024/01/xcoca-cola-1-1-1024x594.jpg.pagespeed.ic.kjJkA3NJV_.jpg)
Američki proizvođač bezalkoholnih pića Coca-Cola izvijestio je o tromjesečnoj zaradi iznad očekivanja jer su potrošači prihvatili više cijene gaziranih pića, energetskih pića i sokova.
Prihodi kompanije u tromjesečju skočili su 6,5 posto na 11,5 milijardi dolara, što je znatno iznad konsenzusa od 10,7 milijardi dolara.
Organski prihod porastao je za 14 posto, prvenstveno potaknut rastom cijena od devet posto. Taj rast potaknut je visokom inflacijom (četiri posto) i povoljnijom kombinacijom, što znači da su potrošači kupovali skuplje proizvode.
Iako je najveći dio rasta prihoda došao od viših cijena, kompanija je također zabilježila dva posto organskog povećanja prodaje, što je u suprotnosti s rivalima poput PepsiCoa i trendom iz prethodnog tromjesečja (pad od jedan posto).
Do povećanja prometa došlo je zbog povećane potražnje s američkog, kineskog i brazilskog tržišta.
Promatrajući kategoriju, segment gaziranih pića zabilježio je dva postotni rast količinske prodaje, dok je Coke Zero Sugar zabilježio 13 postotni rast količinske prodaje. Segment vode, sportskih napitaka, kafe i čaja bilježi rast od dva posto, dok sokovi, mlijeko i biljni napitci bilježe pad fizičkog prometa od jedan posto.
Operativna dobit skočila je 19 posto na 2,7 milijardi dolara, dok je usporediva zarada po dionici (EPS) iznosila 0,55 dolara u odnosu na konsenzus od 0,51 dolara.
U tekućoj godini uprava kompanije očekuje organski rast prihoda od 5-6 posto (konsenzus 7,1 posto), te usporedivi rast EPS-a od 2-3 posto, što uključuje negativan učinak kursnih razlika i akvizicija od 6-7 posto.
Obraćajući se analitičarima, uprava kompanije rekla je da neki potrošači na globalnom tržištu osjećaju pritisak inflacije i poskupljenja, dok drugi nastavljaju trošiti. Kada je riječ o učincima povećanja carina, uprava navodi da kompanija ne uvozi veliki broj inputa, pa bi taj problem trebao biti “rješiv”.
Dionice kompanije skočile su 4,7 posto na 67,6 dolara nakon objave rezultata, dok su u posljednjih godinu dana dobile oko 13 posto.
VEZANO
United Grupa prodala Telekomu Srbije vodećeg kablovskog operatera SBB