Marketing X Business

Cybertruck ulazi u luksuzni segment

Marx.ba

(Foto PC Mag)

Tesla radikalno mijenja cijene Cybertrucka i repozicionira ga u premium kategoriju. Osnovni model s pogonom na zadnje točkove, prethodno dostupan po cijeni od 60.990 dolara, više se ne nudi. Model s pogonom na sve točkove doživio je povećanje cijene od 20.000 dolara, pa sad košta 99.990 dolara. Vrhunski model “Cyberbeast” s tri motora također je poskupio za 20.000 dolara te sada košta 119.990 dolara.

Ovaj nagli skok cijena čvrsto pozicionira Cybertruck u luksuzni segment, što predstavlja oštro odstupanje od njegovog izvornog masovnog tržišnog potencijala.

Kompanija opravdava poskupljenja ubrzavanjem proizvodnih rokova. Isporuke AWD Cybertrucka očekuju se u septembru, dok bi visoko učinkoviti model s tri motora trebao stići od oktobra do decembra. Ovi datumi su značajno raniji nego prethodne procjene o isporuci u 2025. godini.

Put Cybertrucka do početka proizvodnje obilježili su brojni problemi. Dva opoziva u 2024. godini, zbog problema s papučicama gasa i brisačima, ukazali su na probleme s kontrolom kvalitete. Ujedno, to je vrijeme pada prodaje i profita, vladinih istraga, tužbi i masovnih otpuštanja. Kao rezultat, finansijsko zdravlje Tesle značajno se pogoršalo. Profit u prvom tromjesečju pao je za 55 posto u usporedbi s istim periodom 2023. godine, a cijena dionica se strmoglavila za 65 posto od najvišeg nivoa. Kao brzi odgovor, ali ne i trajnu soluciju, Tesla je otpustila 10.000 zaposlenika. Iznenada, Elon Musk je odlučio odustati od najjeftinijeg modela, ali proizvoditi robotaksije kako bi umirio sve nezadovoljniji Wall Street.

Iako vanjski dizajn Cybertrucka ostaje prepoznatljiv, vozilo je doživjelo značajne promjene ispod haube. Model Cyberbeast s tri motora sada ima poboljšane performanse, ali dolazi uz visoku cijenu. Teslin strateški zaokret prema proizvodima s višom maržom odražava širi trend u industriji, ali također povećava konkurentske pritiske drugih proizvođača električnih vozila.

Prelaskom u viši cjenovni razred, Tesla potencijalno žrtvuje obim prodaje za veće marže – klasična dilema u automobilskoj industriji. Ovaj potez mogao bi se tumačiti kao prešutno priznanje da je masovna proizvodnja Cybertrucka po izvorno obećanoj cijeni bila neizvediva.

Međutim, ova strategija nosi značajne rizike. Mogla bi otuđiti Tesline ključne obožavatelje koji su bili privučeni obećanjem kompanije o električnim vozilima dostupnima široj publici. Štaviše, stavlja Cybertruck u direktnu konkurenciju s etabliranim proizvođačima luksuznih kamioneta koji imaju desetljeća iskustva u ovom segmentu.

Ubrzani rokovi isporuke pozitivan su znak koji ukazuje na poboljšanja Teslinih proizvodnih kapaciteta. Ipak, nedavni problemi s kontrolom kvalitete otvaraju pitanje dolazi li ovo ubrzanje nauštrb pouzdanosti. Uspjeh ove strategije ovisit će o tome hoće li tržište percipirati Cybertruck kao proizvod koji nudi dovoljnu vrijednost po novoj cijeni te može li Tesla održati prestiž svog brenda.