N. D.
Aerodromi u Dubrovniku, Sarajevu i Zagrebu bit će najbrže rastući u bivšoj Jugoslaviji tokom trećeg kvartala (jul – oktobar). Trio će dodati najviše planiranih kapaciteta u istom periodu prošle godine, piše EX YU aviation.
Aerodrom Dubrovnik će prednjačiti, sa dodatnih 171.203 sjedišta. Snažan rast dolazi nakon otvaranja Ryanairove baze u gradu ovog ljeta, s tim da je aerodrom imao ukupno 891.385 sjedišta tokom tromjesečnog perioda. Samo Ryanair će imati 252.688 sjedišta ili oko 28% ukupnog kapaciteta, dok je prošle godine njegov udio iznosio samo 4,6%. Većina drugih avioprijevoznika koji prometuju u Dubrovnik također će povećati svoje kapacitete tijekom trećeg tromjesečja, a neka od najvećih povećanja dolaze iz Volotee, easyJeta i Iberia.
Aerodrom Sarajevo će nastaviti da objavljuje rekordne rezultate u broju putnika, a aerodrom će dodati 125.359 sjedišta tokom trećeg kvartala 2024. za ukupan planirani kapacitet od 438.761. Rast je potaknut uvođenjem novih letova brojnih aviokompanija, predvođenih Ryanairom sa dodatkom 62.844 sjedišta, a slijede Pegasus Airlines, Air Arabia i Jazeera Airways.
U Zagrebu, aerodrom dodaje dodatnih 119.450 sjedišta tokom trećeg tromjesečja, a samo Ryanair povećava svoj kapacitet za 96.698 sjedišta i predstavlja jedan od glavnih katalizatora rasta. Međutim, brojne druge aviokompanije su također povećale operacije, uključujući Croatia Airlines, Lufthansu i Iberiu, dok će južnokorejski T’Way Air također doprinijeti, dodajući 13.533 sjedišta na tržištu tokom kvartala.
S druge strane, neće svi aerodromi rasti u odnosu na treći kvartal prošle godine. Najteže će biti pogođen aerodrom Tuzla, koji će izgubiti 72.545 sjedišta, odnosno oko 78% ukupnog kapaciteta. To je rezultat zatvaranja baze Wizz Aira u gradu prošlog septembra.
Slijedi Niš, koji je utjecao na smanjenje kapaciteta Wizz Aira zbog problema sa motorom, koji je izgubio 23.326 sjedišta u trećem kvartalu 2023. Slično tome, Ohrid će imati 15.516 sjedišta manje, a Banja Luka 15.131 iz istog razloga.
Sveukupno, destinacija koja će u trećem kvartalu imati najviše dodanih kapaciteta iz bivše Jugoslavije je Istanbul Sabiha Gokcen, zatim London Stansted i Minhen, dok su one koje će izgubiti najviše mjesta Dortmund, Malmo i Stockholm Skavsta. Aviokompanije mijenjaju kapacitet na dnevnoj bazi i promjene ostaju vjerovatne.