Marketing X Business

EU donosi nova pravila za velike tehnološke kompanije

Bloomberg Adria/Š.M

Image by Freepik

Grupa velikih tehnoloških firmi, uključujući Amazon.com i Apple, rekla je Evropskoj uniji (EU) da ispunjavaju uslove da budu podložni značajnim digitalnim antimonopolskim pravilima bloka, što bi moglo imati veliki uticaj na način na koji rade, navodi Bloomberg Adria. Grupa uključuje Meta Platforms, Alphabetov Google i Microsoft, Samsung Electronics i vlasnika TikToka Bitedance, rekao je evropski komesar za industriju Thierry Breton u tvitu u utorak.

Sedam platformi je obavijestilo EU da ispunjavaju pragove da budu imenovani kao takozvani “čuvari vrata” (engl. gatekeeper), što znači da imaju prodaju širom bloka od najmanje 7,5 milijardi eura (8,2 milijarde dolara) ili tržišnu kapitalizaciju od 75 milijardi eura ili više.

Jednom kada se platforma odredi za “gatekeepera”, komisija mora potvrditi konkretnu uslugu koja svaka kompanija pruža i da li ta usluga treba da potpada pod određena pravila. Da bi se kvalifikovale, takve osnovne platformske usluge će morati da imaju više od 45 miliona mjesečno aktivnih krajnjih korisnika i više od 10.000 aktivnih poslovnih korisnika godišnje u bloku.

U skladu sa obavezama, koje stupaju na snagu od marta 2024. godine, platforme će se suočiti sa nizom stvari koje treba i ne treba raditi. Među njima, digitalnim servisima biće zabranjeno da unaprijed instaliraju određene aplikacije i favorizuju sopstvene usluge.

Firme će se suočiti sa ograničenjima za način na koji kombinuju lične podatke između usluga. Takođe moraju dozvoliti sisteme plaćanja trećih strana na svojim platformama i dozvoliti korisnicima da preuzimaju aplikacije iz alternativnih online prodavnica na svojim telefonima.