Marketing X Business

Evo kako da izbjegnete da postanete šef iz noćnih mora: Ovo su četiri načina

Marx.ba

(Izvor: Twitter)

Svi smo barem jednom imali šefa koji otežava radni dan više nego što bi trebalo. Svi govore kako nikada ne bi uradili isto da su oni glavni. Onda, jednog dana, postajete šef i noćna mora zaposlenih.

Jedan od šefova iz noćnih mora bila je osnivač i vlasnik nagrađivanog R Public Relations Emily Reynolds Berg, koja je ima više od 15 godina iskustva u PR-u i marketingu. Ona je iz prve ruke uvidjela disfunkciju koja je to izazvala, i evo šta je saznala.

Osvrćući se unazad uvidjela je da svoje zaposlene nikad nije podesila na uspjeh. Dok je bila šef iz noćnih mora, imala je nevjerovatan tim, ali jednostavno nije bila dobar vođa, priznala je. Željela je da proizvedu savršenstvo (ili ono što je smatrala savršenstvom) bez usmjeravanja kako da to urade. Borila se sa artikulisanjem svoje vizije za njihove uloge i sa postavljanjem očekivanja. Izabrala bi svakog ko je bio voljan da radi i samo se nadala da će naučiti nešto zahvaljujući pokušajima i greškama. Tada je shvatila da je ovo užasan način da se bilo ko uključi. Da biste izbjegli njene greške, razmotrite slijedeće:

Ne pokušavajte da ukalupite nekoga

Samo zato što vam se neko sviđa ili vam je potreban novi član tima odmah ne znači da je on pravi za posao. Budući da je Berg vlasnik PR agencije, smatra da u ovoj kreativnoj industriji neke stvari jednostavno ne mogu da se nauče. Ili imate talenat — kao kopirajter, dizajner ili za odnose sa medijima, na primjer — ili ga nemate.

To ne znači da se vještine ne mogu usavršavati, ali je bitno da naučite koje su snage ljudi umjesto onoga što biste željeli da budu. A ko zna? Čak i ako nisu prikladni za taj određeni posao, možda su savršeni za drugu ulogu u vašem timu.

Sa druge strane, kada pronađete nekoga sa pravom strašću i talentom, i dalje morate efikasno da upravljate njima. Jednom je imala nevjerovatnog direktora brenda koji je bio toliko kreativan da je predložio snimanje videa kako bi prenio lekcije o PR-u.

Nemojte brzo da odlučujete i kasnije da se kajete

Kada ljudi pogriješe, oni će to shvatiti kao trenutak za učenje. Emili je priznala da je brzo zapošljavala i otpuštala ljude još brže. To nije način da se vodi posao, piše Entrepreneur.

– Iako sam željela da ljudi sami uspiju, sada znam da stvari ne funkcionišu tako, kazala je ona.

Ljudima je potreban smjer, doprinos i podrška. Kada zabrljaju, to je vrijeme za podučavanje i preusmjeravanje kako bi mogli da se poboljšaju slijedeći put. Kako je rekla, kaje se zbog nekih brzih odluka koje je donijela, puštajući ih prije nego što pokuša da im pokaže kako stvari funkcionišu. Od tada je prešla dug put u tom pogledu.

Štaviše, prateći ovaj pristup, primijetila je da ponekad jednostavno ne odgovara čak i kada odvoji vrijeme da podučava. I to je još uvijek u redu, a ulažući taj napor, možete biti uvjereni u svoju odluku.

Ne odvajajte se

Vi i vaši zaposleni ste u istom timu. Iako su potrebni poštovanje i jasno definisane pozicije, stvaranje mentaliteta ,,vi protiv njih“ neće biti efikasno. Morate da budete pristupačni, voljni da obavite posao i spremni da podijelite uspjehe.

– Moja PR agencija je mnogo jača sa timom koji se osjeća prijatno da dijeli ideje, bez obzira na sve, i da me obavijesti kada nešto ne funkcioniše ili kada imaju bolje rješenje, priznala je Emily.

Na primjer, kako je rekla, pokušava da postavi i pojednostavi operativne standarde radi veće efikasnosti, ali je više orijentisana na sadržaj i organizaciju. Ovo ne važi za druge u njenom timu koji su jaki u toj oblasti i u novim alatima za upravljanje projektima koje primjenjuju.

– Dakle, dok ja vodim, drugi se bave detaljima, dodala je.

Ne zaboravite da ste čovjek

I šefovi iz noćnih mora i šefovi iz snova su ljudi. Razlika je u tome što će samo jedan od njih to vjerovatno priznati. Kada pogriješite, priznajte to i, ako je opravdano, izvinite se. Pokazivanje da ste čovjek ne čini vas slabim šefom, već vas čini vještijim vođom i dodatno će njegovati vezu među vašim timom.

U tom pravcu ulaže se napor da budete bolji. To važi i za šefa. Stvari se brzo kreću u kreativnoj industriji. Kada se razvija posao, uvijek žele da kažu da klijentu.

– Ali moramo da naučimo da kažemo “ne” kada to štiti naš tim. Naravno, postoje trenuci kada je neophodan trenutni preokret ili želimo da pretjeramo da bismo unaprijedili odnos. Međutim, postavljanje granica klijentima i održavanje realnih očekivanja zaposlenih će uveliko pomoći u premošćivanju jaza između ne tako sjajnog šefa i odličnog lidera.