Marketing X Business

Evropska banka: Više od 40 posto velikih kompanija želi preseliti proizvodnju u prijateljske zemlje

Marx.ba

(Izvor: ECB)

Kompanije sve više razmatraju preseljenje proizvodnih lokacija nakon što su pandemija i ruski rat u Ukrajini poremetili lance vrijednosti, ali malo je empirijskih dokaza o masovnom selidbi, primjećuje Reuters.

Tražeći potvrdu na terenu, Evropska centralna banka (ECB) je provela anketu u 65 vrlo velikih kompanija s globalnim utjecajem i utvrdio da gotovo polovina njih želi proizvoditi bliže mjestu prodaje.

Njih 42 posto želi preseliti proizvodnju u prijateljske zemlje, odnosno u one u kojima se osjećaju dobrodošlo.

– Među zemljama koje predstavljaju ili bi mogle predstavljati rizik za opskrbne lance u njihovim sektorima dvije trećine ispitanika navelo je Kinu,  objavio je ECB u Ekonomskom biltenu.

Više od polovine tih kompanija nabavlja ključne materijale u samo jednoj zemlji ili u maloj grupi zemalja, a gotovo sve navode da je ta nabava sada izložena povećanom riziku.

Velika većina sudionika ankete nabavlja te materijale u Kini ili u grupi zemalja, uključujući Kinu, a sve su se složile da takva nabava uključuje pojačani rizik, dodaje ECB.

Kompanije već nekoliko godina nastoje približiti proizvodnju mjestu potrošnje dok je selidba u prijateljske zemlje novi fenomen, pa tako samo 11 posto njih navodi da je tu strategiju provodilo već u posljednjih pet godina.

Evropska unija vjerovatno će biti gubitnik i u takvom proizvodnom “preslagivanju” budući da su kompanije “emigranti” i dalje u većini u odnosu na kompanije “povratnike”, što bi moglo “značajno” utjecati na zapošljavanje.

Njihova “migracija” mogla bi i potaknuti inflaciju, uz procjenu gotovo polovine anketiranih kompanija da će premještanje proizvodnje bliže mjestu prodaje dovesti do poskupljenja, navodi se u Ekonomskom biltenu ECB-a.