Marketing X Business

Firma koja je stvorila Hello Kitty radikalnim modelom marketinga enormno je povećala profit

Marx.ba

(Foto: Hello Kitty/Facebook)

Iako najomiljeniji japanski lik iz crtanih filmova Hello Kitty slavi 50. rođendan, kompanija koja ju je osmislila morala je naporno raditi kako bi i danas održala njenu popularnost. Historija firme Sanrio puna je uspona i padova, a posljednjih su se godina borili da ostvare profit. Kada je Tomokuni Tsuji prije četiri godine, sa samo 31 godinom, preuzimao upravljanje kompanijom, odlučio je promijeniti marketinšku strategiju na način koji je bio potpuno neočekivan.

Umjesto da još više novca i aktivnosti usmjere u poznati mačkasti lik, odlučio je ubrzano raditi na povećanju prepoznatljivosti drugih likova. Posebno se istaknuo Cinnamoroll, plavooki bijeli psić s ružičastim obrazima, dugim ušima i repom koji izgleda poput peciva s cimetom. Pojavila se crvena panda Aggressive Retsuko – ili Aggretsuko – koja za razliku od Hello Kitty nije mala slatkica, već obična “frustrirana zaposlena žena.” Taj lik posebno je popularan među generacijom Z, a prvi se put pojavio u crtanoj seriji na japanskoj TBS televiziji prije nego što je postao globalni hit na Netflixu, piše BBC.

Još jedan nekonvencionalan lik je Gudetama, ili “lijeno jaje”, koji živi s depresijom i ispaljuje hladne retke koje odražavaju mračnu stvarnost života. Hello Kitty je tako izgubila poziciju najpopularnijeg lika, ali je kompanija profitirala – dionice su od 2020. godine deseterostruko narasle, a vrijednost kompanije na berzi je oko šest milijardi eura.

Osim što je diverzificirao svoje likove, Sanrio je pojačao svoj inozemni marketing i postrožio borbu protiv krivotvorina.

– Sada koristimo umjetnu inteligenciju za otkrivanje lažnih proizvoda i šaljemo zahtjeve za njihovo uklanjanje, kaže Tsuji, prenosi Jutarnji.

Za uspjeh su zaslužne i saradnje s velikim brendovima poput Starbucksa, Crocsa i bejzbol ekipe LA Dodgers. Tsuji je objasnio da tako nastoje da njihovi likovi budu prisutni tokom cijele godine bez prevelikih pauzi.

Iako se danas sa sigurnošću može reći da se napravio dobar potez, Tsuji priznaje kako je u početku bilo jako velikih otpora od strane drugih menadžera, zaposlenika u kompanija, ali i djeda od kojeg je preuzeo upravljanje firmom.

– Nakon otprilike godinu dana djed mi je rekao da vodim kompaniju kako ja smatram prikladnim, prisjetio se.

Jedna se stvar u toj poznatoj japanskoj kompaniji nije promijenila. Ni nakon pola stoljeća, i dalje nije poznato ko je bio inspiracija za lik Hello Kitty. Posljednji trag dala je direktorica razvoja maloprodajnog poslovanja Jill Koch kada je na američkoj televiziji rekla da “Hello Kitty nije mačka” i da je zapravo britanska učenica. To je izazvalo šok i zbunjenost obožavatelja tog lika pa je najmlađi izvršni direktor u povijesti odlučio smiriti tenzije.

– Hello Kitty je Hello Kitty i može biti što god želite: vaša sestra, vaša majka, to možete biti drugi vi, rekao je Tsuji.

VEZANO

Načini na koje TikTok može revolucionirati marketing za vaše malo preduzeće