Marketing X Business

Globalna prodaja električnih vozila povećana na početku 2025. godine

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Globalna prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila u januru 2025. porasla je za 18 posto na godišnjem nivou, budući da je rast u Evropi i Sjedinjenim Državama nadmašio Kinu po prvi put od prošlog februara, objavila je istraživačka kompanija Rho Motion.

Evropsko tržište automobila imalo je zanimljiv početak godine jer su ciljevi za emisiju CO2 stupili na snagu u Evropskoj uniji, dok su praznici, tokom kineske Nove godine, doveli do pada prodaje u zemlji od 43 posto u odnosu na prethodni mjesec, rekao je menadžer za podatke u Rho Motionu Charles Lester.

Vlade širom svijeta vode različite politike kako bi potaknule korištenje električnih vozila, a istovremeno bi trgovinske napetosti i usporavanje potražnje na tržištu automobila mogli dovesti do zatvaranja tvornica i gubitaka radnih mjesta za tisuće ljudi.

Kina je produžila svoje subvencije za razmjenu automobila i na 2025. godinu kako bi spriječila usporavanje prodaje električnih vozila i istovremeno oživjela ekonomski rast. Evropa je istog mjeseca pokrenula nove konsultacije o ciljevima za smanjenje emisije CO2 s rukovoditeljima automobilskog sektora, sindikatima i interesnim skupinama.

Globalna prodaja potpuno električnih vozila i plug-in hibrida porasla je za 17,7 posto na godišnjem nivou na 1,3 miliona u januaru, što je treći uzastopni mjesec usporavanja rasta, prenose Financije.

Prodaja u Kini porasla je za 11,8 posto na godišnem nivou na 700.000 vozila u prvom mjesecu 2025. Evropa je prijavila prodaju od 250.000, što je za 21 posto više u odnosu na isti mjesec lani.

Među glavnim tržištima Evrope, Francuska bilježi smanjenje peodaje za 52 posto zbog uvođenja poreza na težinu plug-in hibrida, prenosi Reuters, dok je Njemačka zabilježila porast za više od 40 posto, dijelom zbog malih brojki u januaru 2024., kada su subvencije za električna vozila naglo prestale.

U Sjedinjenim Državama i Kanadi prodaja električnih vozila porasla je za 22,1 posto na 130.000 u januaru. U ostatku svijeta prodaja je porasla za 50 posto. Na mjesečnom nivou, globalna prodaja u januaru pala je za 35 posto, zbog pada u Kini od 43 posto.

VEZANO

Porsche i Michelin razvili novu gumu za upotrebu u mokrim uslovima i niskim temperaturama