Marketing X Business

Globalna prodaja infotainmenta putničkih vozila rasla 3 posto

Marx.ba

(Foto: Marx.ba)

Globalna prodaja infotainment sistema za putnička vozila (PV) porasla je 3 posto na godišnjem nivou u 2024. godini, prema Globalnom informacijsko-zabavnom praćenju putničkih vozila Counterpoint Researcha.

Tržište se uskladilo s ukupnim PV tržištem. Iako se automobilski sektor snažno oporavio nakon pandemije covida-19, suočio se s izazovima u 2024. godini zbog rastuće inflacije, geopolitičke nestabilnosti i viših kamata na kredite za kupovinu vozila.

Kina, SAD i Evropa zajednički su činile gotovo 70% tržišta infotainment sistema u 2024. godini. Međutim, očekuje se da će jugoistočna Azija (SEA), Sjeverna Kanada, Meksiko, Bliski istok i Afrika (MEA) biti najbrže rastuća tržišta tokom slijedećih 10 godina , kako prodaja automobila raste u tim regijama, a proizvođači originalne opreme uvode najnovije mogućnosti. Nadalje, ulazak kineskih proizvođača pojačava konkurenciju na tim tržištima, tjerajući postojeće proizvođače da ponude poboljšane uvjete kupovine kako bi ostali konkurentni, piše Mreža.

Harman i Panasonic izgubili su dio tržišnog udjela zbog jačanja kineskih proizvođača. BYD Electronics je bio najbrže rastući dobavljač među 10 svjetskih najboljih, potaknut rastom BYD automobila i na domaćem kineskom tržištu i na međunarodnom tržištu.

Neki proizvođači automobila, poput Tesle i Leapmotora, slijede strategije vertikalne integracije za sastavljanje infotainment sistema, s ciljem bolje kontrole opskrbnog lanca. Takav pristup može predstavljati izazov za tradicionalne dobavljače infotainment sistema, potencijalno dovodeći do konsolidacije unutar baze dobavljača kako industrija prelazi na softverski definirana vozila.

Kako se automobilska industrija kreće prema softverski definiranim vozilima, cijeli kokpiti, uključujući infotainment sistem, sve su više upravljani višenamjenskim elektroničkim upravljačkim jedinicama (ECU) sa snažnijim procesorima, a sve je manje tradicionalnih jednofunkcionalnih kontrolnih sistema temeljenih na ECU-u.

U budućnosti se očekuje više sistema zasnovanih na računarstvu visokih performansi (HPC) koji integriraju karakteristike kokpita i ADAS-a. Ta promjena privlači globalne proizvođače čipseta kao što su Qualcomm, NVIDIA, MediaTek i Samsung.

Kako prenosi Mreža, predviđa se da će globalna prodaja infotainment sistema rasti uz prosječni godišnji rast (CAGR) od 3% od 2025. do 2035. godine, premašujući 105 miliona jedinica godišnje. Budući da svaki automobil obično uključuje jedan infotainment sistem, rast će općenito biti usklađen s prodajom PV-a. Međutim, industrija će preći sa jednofunkcionalnih sistema temeljenih na ECU-u na sisteme temeljene na kontroleru domene i na kraju na sisteme temeljene na HPC-u.

Udio zaslona u kategoriji od 5 do 10 inča opada, a onih u 10 do 15 inča raste. Vrhunski i luksuzni proizvođači nude središnje infotainment zaslone veće od 15 inča, a njihov tržišni udio ostaje manji od 1,5 posto.

Dok većina infotainment zaslona u putničkim vozilima trenutno koristi LCD tehnologiju, automobilska industrija postupno usvaja OLED i MiniLED LCD tehnologiju, iako je ovaj trend primarno ograničen na premium i luksuzna vozila.

VEZANO

Vozači se sve više žale na moderna LED svjetla: Krenula i prva ozbiljna istraživanja