Marketing X Business

Globalna sedmica novca i u BiH: Podizanje svijesti kod mladih o donošenju zdravih finansijskih odluka

N. D.

(Foto: GTMW)

Globalna sedmica novca je godišnja globalna kampanja za podizanje svijesti kako bi se osiguralo da mladi ljudi, od najranije dobi, budu finansijski svjesni i da postepeno stječu znanja, vještine, stavove i ponašanja koja su neophodna za donošenje zdravih finansijskih odluka i konačno postizanje finansijskog blagostanja i finansijske otpornosti.

Svake godine, Globalna sedmica novca podsjeća nas na važnost promocije finansijskog obrazovanja među mladima. Ova sedmica, koja se održava širom svijeta, ima za cilj podizanje svijesti o uticaju koji adekvatno finansijsko obrazovanje može imati na živote ljudi, posebno ako počinje od najranije dobi.

Trenutna situacija finansijskog obrazovanja širom svijeta, nedostatak finansijskog obrazovanja ostaje važan izazov. Prema izvještaju Organizacije za saradnju i razvoj (OECD) o finansijskom obrazovanju iz 2022. godine, samo 33% odraslih u zemljama članicama OECD-a ima adekvatan nivo finansijskog obrazovanja. To implicira da visokom procentu stanovništva nedostaju neophodni alati za donošenje informiranih ekonomskih odluka.

Ovaj jaz je još izraženiji u zemljama u razvoju, gdje nedostatak pristupa odgovarajućim resursima i obrazovanju može biti prepreka za poboljšanje kvaliteta života miliona ljudi.

Znamo da je finansijska edukacija fundamentalna i da ima pozitivan uticaj ne samo na lične finansije, već je to vrijedan kapital koji se može primijeniti u različitim oblastima života. Sticanjem ovih znanja ljudi ne samo da poboljšavaju svoje finansijske navike, već ih mogu prenijeti i na sljedeće generacije, promovišući veće donošenje odluka, a samim tim i veću ekonomsku slobodu.

Uticaj finansijskog obrazovanja na donošenje odluka Studija OECD-a pokazala je da ljudi koji su prošli finansijsku edukaciju imaju veću vjerovatnoću da redovno štede i efikasno upravljaju svojim dugovima, u poređenju sa onima koji nisu prošli ovu vrstu obuke. Znajući kako upravljati novcem, i pravilno ga ulagati, poboljšavaju se finansijske navike, optimizirajući prihode i olakšavajući usklađenost sa ciljevima koji se postižu i doprinoseći većoj stabilnosti. Ovi podaci naglašavaju direktan uticaj finansijskog obrazovanja na ekonomsko ponašanje ljudi, a samim tim i na njihovo dugoročno finansijsko blagostanje.

Globalna sedmica novca nas podsjeća da finansijsko obrazovanje mora biti suštinski stub u obuci svih ljudi. Što prije steknemo ovo znanje, veće su koristi i lično i kolektivno. Čvrsto vjerujemo da, podučavajući nove generacije da donose svjesne finansijske odluke, doprinosimo pravednijem društvu pripremljenom za izazove budućnosti.

Centralna banka BiH objavila je kako i sama uzima učešće u ovogodišnjoj kampanji. Obilazit će škole, držati radionice i predavanja u cilju poboljšavanja finansijske pismenosti mladih.

VEZANO

Dolar je jutros najniži u pet mjeseci