Marketing X Business

Haris Muratović, direktor brenda MOON za Marx.ba: Nastavljamo širenje mreže brzih punionica širom BiH

N. DEMIROVIĆ

(Izvor: MOON)

Prije skoro dvije godine u prostorijama Porsche Sarajevo, održana prezentacija novog brenda MOON. Brend je tada zvanično predstavljen bh. javnosti, a od tog trenutka se nije sjedilo skrštenih ruku. Brend MOON je projekat Porsche Holding Salzburg i distributer je široke palete električnih punjača, a i na našem području ostvaruju sve zapaženije rezultate.

U razgovoru za Marx.ba Haris Muratović, direktor brenda MOON govorio je o urađenom, planovima, izazovima…

Kako funcionira brend MOON, kao dio Porsche Holding grupacije?

– Brand MOON je krilatica elektromobilnosti u Porsche Holding grupaciji, odraz inovativnosti i posvećenosti kompanije da do 2050. godine budemo potpuno karbonski neutralni.

Šta je osnovna djelatnost i koji su dosadašnji rezultati?

– Kroz ponudu električnih punionica želimo aktivno učestvovati u jačanju infrastrukture punjenja električnih vozila i Plug In Hibrida. Također, naš brend nudi i solarne panele, baterije za skladištenje energije, te pametne sisteme za upravljanje energijom.

Kada su u pitanju rezultati na našem tržištu, od 350 električnih punionica 230 koje su postavljene širom BiH pripada brendu MOON. Najbrže punionice u BiH su snage 150 kW također pripadaju našem brendu. Sklopili  smo saradnju sa kompanijom e-GO koja se bavi car sharing-om i ostvarili zajedno odlične rezultate kada je u pitanju razvoj infrastrukture i promocija e-mobilnosti.

Kako gledate na aktuelno stanje na bh. tržištu kada se radi o segmentu e-mobilnosti?

– Mi smo veoma potentno tržište iz više razloga, električna energija je vlastiti resurs i imamo velike šanse da kroz prizmu proizvodnje vlastite energije iz obnovljivih izvora pojeftinimo transport roba i usluga, ali i optimiziramo kretanje i mobilnost ljudi. Radi konkurentnosti cijena energije, imajući u vidu da za 100 pređenih kilometara sa električnim vozilom utrošite samo 2 KM, također doprinosimo i smanjenju zagađenja koje dolazi iz transporta, a 35 posto je značajan udio zagađenja zbog koga veliki broj osoba ima ozbiljne zdravstvene posljedice.

Moramo spomenuti i izazove koji su pred nama a tiču se kompleksne procedure za postavljanje punionica, te se nadamo da će se uskoro zakon u tom smislu izmijeniti. Punionica se trenutno tretira kao objekat, što ona nije ni u kom slučaju, već se radi o priključku.

U poređenju sa Evropom i svijetom, šta je to što MOON može ponuditi kada se radi o kapacitetima?

– Polovinom protekle godine usvojeni su novi zakoni o obnovljivim izvorima energije i električnoj energiji, što nam otvara ogromne mogućnosti za sticanje energetske neovisnosti. MOON brend na nivou našeg Holdinga pažljivo sa nama promatra kretanje na našem tržištu i vrlo brzo ćemo biti u prilici da dobre prakse sistema upravljanja energijom, softwarea za uvezivanje punionica, kao i skladištenje proizvedene električne energije kroz pilot projekat predstavimo našem tržištu.

U sklopu novog objekta Porsche Inter Auto u Blažuju pravit ćemo najmoderniji “Charging  Hub” na kojem će klijenti 24 sata imati dostupne super-brze punjače na kojima će se dopunjavati električni automobili za cca. 15-20 minuta.

Koji su planovi za budućnost kada se radi o tržištu punjača za električna vozila?

– Nastavljamo sa širenjem mreže brzih punionica širom Bosne i Hercegovine u saradnji sa našim ovlaštenim partnerima VW grupacije. Ove godine planiramo postaviti dodatne super brze punionice snage 150 – 200 kW na prioritetnim dionicama u regiji grada Mostara, Tešnja i na putnom pravcu
prema Krajini. Naredne godine nastavljamo širiti mrežu brzih punionica duž 5C koridora, brzih cesta i glavnih čvorišta puteva u našoj domovini.

Koliko je izazovno raditi u jednoj takvoj relativno novoj oblasti koja tek zauzima scenu?

– Veoma je izazovno raditi na ovakvim projektima koji su izazovni, ali je i čast i zadovoljstvo biti dio tima koji uvijek pronalazi rješenja i načine kako je nešto moguće realizovati. Vrlo često znamo kazati kako smo mi ti koji pomjeramo granice i to nas čini ponosnim kada znamo da projekti koje realizujemo vraćaju i našu državu na kolosjek uspješnih zemalja, koje turisti neće zaobilaziti jer nema izgrađene infrastrukture.

Koliko je u svemu bitan ljudski faktor u kompaniji i koliko se polaže na edukaciju obzirom da se radi o specifičnoj djelatnosti?

– Naša kompanija se rukovodi principom da timski rad, izlazak iz zone komfora, inovativnost u poslovanju nemaju alternativu. Preuzimanjem odgovornosti, hrabro i smjelo, kao i biti pouzdan i djelovati sa integritetom su temeljni principi filozofije kojom se rukovodimo. Edukacija je faktor bez koga ne bismo mogli uspjeti, a opredijeljenost na cjeloživotno učenje kako individualno tako i kroz poslovne edukacije su važni za kontinuitet i istrajnost.

Svakom projektu unutar firme pristupamo sa aspekta preduzetničkog duha sa zadatim ciljevima, rokovima i odgovornim osobama. Smatram da sa takvim pristupom ne postoji djelatnost u kojoj ne bismo uspjeli. Na kraju bih zaključio sa tim da posao kojim se bavimo mora imati i svrhu, te pozitivan učinak na društvo  u cjelini kako bi naše zalaganje imalo smisla.