Marketing X Business

Hibridni putnički demo avion iz Švedske poletjet će početkom 2025. godine

Marx.ba

(Foto: Heart X1/Patrik Olsson)

Švedski startup Heart Aerospace predstavio je funkcionalni prototip svog električnog aviona za domaće i regionalne letove, s kapacitetom do 30 putnika.

Heart Aerospace švedski je aeronautički startup koji je prije nekoliko godina najavio da će već 2025. godine njihovi potpuno električni putnički avioni letjeti. Kao i mnogi u ovoj domeni, svoje obećanje nisu u potpunosti održali, ali ipak su prije 2025. predstavili funkcionalni prototip i najavili prvi let za sljedeću godinu.

Umjesto najavljenog malenog potpuno električnog aviona za domaće letove, kapaciteta 19 putnika, sada su predstavili demo prototip hibridnog električnog aviona, kapaciteta 30 putnika, ali nešto manjeg radijusa kretanja. Proše sedmice predstavljeni demo model finalni je prototip prije izrade konačnog proizvodnog modela ES-30.

Demo prototip, do kojeg su stigli u samo dvije godine rada na razvoju, poslužit će im sada za testiranje svih potrebnih operacija na tlu, od taksiranja, preko punjenja, pa do raznih procedura na aerodromu. Nakon toga, primjerak nazvan Heart Experimental 1 (Heart X1) odradit će i prvi let na struju. Dogodit će se to, kako je bilo i najavljeno, već početkom sljedeće godine.

Nakon testiranja svih sustava na tlu i u letu, Heart Aerospace će pristupiti izradi pretprodukcijskog prototipa (Heart X2), što će biti posljednji korak prije finalizacije dizajna i početka proizvodnje komercijalnog putničkog zrakoplova ES-30. Heart X2 poletjet će, najavljeno je, 2026. godine, a tek potom bit će govora o prvom letu finalnog modela. Potrebne certifikate za njega očekuju dobiti do kraja desetljeća.

ES-30 bit će, pak, u jednom bitnom detalju različit od prvih najava – naime, bit će to hibridni električni avion, koji će na potpuno električni pogon moći preletjeti oko 200, a na hibridni pogon oko 400 kilometara. Bio bi stoga namijenjen primarno za kratke letove, na kojima će nuditi visoku energetsku efikasnost i ekološku održivost. Na najkraćim bi rutama to bio avion potpuno bez lokalnih emisija CO2, no za veće udaljenosti ipak će koristiti pogon djelomično na fosilna goriva.

Heart Aerospace je za razvoj ekoloških aviona dobio 2,5 miliona eura od Evropskog vijeća za inovacije u sklopu Evropskog zelenog plana, kao i 4,1 milion dolara američke Federalne agencije za avijaciju (FAA) samo za razvoj hibridno-električnog avionskog pogona, pieš Bug.

Povezani članci