Marketing X Business

Hoće li do 2028. AI preuzeti 15 posto poslovnih odluka u kompanijama

Marx.ba

(Foto: AI)

Gartnerov izvještaj predviđa da bi agentička vještačka inteligencija do 2028. godine mogla potpuno promijeniti način poslovanja jer ovakva vrsta AI može autonomno analizirati podatke, kreirati prilagođene predloge i omogućiti brže odgovore na poslovne izazove, navodi Helwrld.

Agentička vještačka inteligencija (AI agent) je oblik vještačke inteligencije dizajniran da djeluje kao samostalni entitet ili „agent“ koji može da obavlja određene zadatke u nekom okruženju. Ovi agenti imaju sposobnost da opažaju svoje okruženje, donose odluke i preduzimaju akcije kako bi postigli određene ciljeve.

Kako se navodi u istraživanju, agentička vještačka inteligencija bi mogla potpuno promijeniti način na koji kompanije upravljaju zadacima i donose odluke.

Do 2028. godine, predviđa se da će najmanje 15 odsto radnih odluka donositi upravo ovakvi AI agenti. Također, platforme za upravljanje AI, koje obuhvataju alate za praćenje transparentnosti i usklađenosti sa etičkim smjernicama, jedan su od ključnih trendova.

Gartner prognozira da će primjena ovakvih platformi smanjiti rizik od incidenata za 40 posto, pružajući preduzećima alate za odgovorno korištenje AI. Kako vještačka inteligencija postaje sve dostupnija, Gartner upozorava na porast dezinformacija usmjerenih na kompanije.

Do 2028. godine, polovina organizacija usvojit će posebne alate za bezbjednost od dezinformacija, čime će štititi integritet podataka i sprječavati lažno predstavljanje. Napredak u kvantnom računarstvu zahtijevat će prelazak na post-kvantnu kriptografiju koja obezbjeđuje otpornost na rizike dešifrovanja.

Kvantni računari prijete da naruše trenutnu asimetričnu kriptografiju, što će utjecati na bezbjednost podataka širom svijeta. Hibridno i energetski efikasno računarstvo također su među važnim trendovima za kompanije koje teže održivosti. Energetski efikasni sistemi postaju prioritet, kako bi se smanjio karbonski otisak i unaprijedila produktivnost korištenjem manje resursa.

Ovi trendovi, zajedno sa tehnologijama poput polifunkcionalnih robota, neuroloških poboljšanja i ambijentalne nevidljive inteligencije, pripremaju svijet za eru gdje će AI i digitalne platforme imati centralnu ulogu u poslovnim procesima.

VEZANO

YouTube ide u borbu protiv clickbait naslova i thumbnailova