Marx.ba
Charida Dorder, iza sebe ima uspješnu knjigu o umjetnoj inteligenciji u marketingu i mnogi je smatraju velikim stručnjakom u ovom području. Ona je za After5 podijelila neke primjere iz svojih sitraživanja koji pokazuju kako AI mijenja marketinške strategije i iskustva korisnika.
– Jedna promjena koju nikako više ne možemo ignorirati je utjecaj umjetne inteligencije na to kako stvaramo sadržaj. Gdje god pogledam, vidim da ova tehnologija transformira stvaranje sadržaja, od blogova do dizajna slika. Od snimanja voice overa pa sve do potpunih video reklama. Firme koje već ne koriste ovu tehnologiju blizu su toga da će budu u zaostatku za drugima, kaže ona.
Kako naglašava, zapazila je i značajan pomak prema NLP (natural language processing) chatbotovima koji shvaćaju namjere korisnika, nadilazeći osnovne skriptirane odgovore.
– Neke firme čak unaprjeđuju ove botove u interaktivne digitalne ljude što korisnicima omogućuje da razgovaraju s “čovjekom” na ekranu laptopa.
Tradicionalne metode kao što je brainstormanje uz korištenje ljepljivih papirića postaju sve više zastarjele, a mijenjaju ih pristupi temeljeni na prikupljenim podacima. Sve više firmi prihvata segmentaciju kupaca i prediktivne modele za bodovanje potencijalnih kupaca, za upselling i za sprječavanje gubitka korisnika, što potiče ponovnu procjenu njihovih marketinških strategija. Još nismo u toj fazi da se u potpunosti možemo osloniti na umjetnu inteligenciju, ali možemo eksperimentirati s njom. Postupci kao što su označavanje slike za webshopove i generiranje zvuka i videa za podcaste još nisu na najvišem nivou. Naprimjer, treba mi sat vremena da napravim i objavim podcast, a mnoge to još iznenađuje, rekla je Charida Dorder.