Marketing X Business

Ima nade za robotaksije: Waymo ostvaruje više od 50 hiljada plaćenih vožnji sedmično

Marx.ba

(Foto: Waymo)

Waymo One, koji ima odobrenja lokalnih vlasti za vožnje u San Franciscu, Phoenixu i Los Angelesu objavio je da sada obavlja više od 50 hiljada plaćenih vožnji sedmično u ta tri grada. To je bitan rast u odnosu na 10 hiljada u maju prošle godine. Waymo upravlja voznim parkom od približno 250 automobila bez vozača u San Franciscu, s oko 100 tih vozila na cesti u bilo kojem trenutku, prema zadnjim dostupnim informacija, a sličan broj je i na drugim lokacijama.

Alphabet, krovni vlasnik, tvrdoglavo već petnaest godina gura taj projekt, na kojem gubi i time izaziva negodovanje investitora. Očito vjeruju da su robotaksiji način prijevoza u skoroj budućnosti. Nisu jedini, jer se i General Motors tome nada sa svojim projektom Cruise, Elon Musk je također bombastično najavio proizvodnju robotaksija, a da ne govorimo o entuzijazmu, nadama i uzbuđenjima najavljenim na domaćem terenu. Cilj svih tih projekata je napraviti revoluciju u urbanoj mobilnosti uvođenjem flote taksija bez vozača, eliminirajući potrebu za ljudskim vozačima i pružiti sigurniji i učinkovitiji prijevoz.

General Motorsov robotaksi Cruise
(Foto: General Motors)

Vlasnici Waymo One imaju planove proširenja pa je tako na redu grad Austin u Teksasu. Očekuje se da će do druge polovice 2024. porasti “do 10 puta” u odnosu na prošlogodišnje brojke, rečeno je iz kompanije. Waymo je prikupio 5,5 milijardi dolara finansiranja od vanjskih investitora kao i od Alphabeta i nekoć je bio procijenjen na 30 milijardi dolara, prema podacima iz PitchBooka.

Pred kraj prošle godine Waymo je objavio analizu vožnji 11 miliona kilometara kako bi uvjerio javnost da su njihovi automobili sigurniji od onih s vozačima. Oni su, prema toj analizi, učestvovali u manje nesreća s povredama i imali manje policijskih prijava nego klasična vozila.

Waymovi automobili bez vozača imali su 6,7 puta manju vjerovatnost da će učestvpovati u sudaru koji je rezultirao povredama nego ljudski vozači, ili smanjenje od 85 posto u odnosu na referentnu vrijednost za ljude, i 2,3 puta manje vjerovatnost da će biti u sudaru koji je prijavila policija, ili smanjenje od 57 posto . 

Njihov reklamni slogan zato glasi: „Waymo Driver je najiskusniji vozač na svijetu“, piše Autonet.