Bloomberg Adria
Predviđanje budućnosti je uvijek izazovno, a odgovor na pitanje šta žele milioneri, vjerovatno vrijedno milione. Pitali smo one koji svakodnevno rade upravo za ovu ciljnu grupu, ispunjavajući širok spektar luksuznih zahtjeva, koji su to trendovi i pokazatelji koji nam mogu pomoći da prepoznamo područja koja bi mogla doživjeti rast u luksuznoj industriji u narednim godinama.
Kategorije zdravlja i wellnessa prošle godine su doživjele snažan rast, a Katarina Larisa Ham, direktorica globalnog lifestyle management kluba Quintessentially za Jugoistočnu Evropu, kaže za Bloomberg Adriju da očekuje da će nastaviti da rastu, jer sve više ljudi postaje svjesno važnosti brige o zdravlju i dobrobiti.
– Od pojave kovida povezali smo mnoge članove s vrhunskim stručnjacima za wellness, nudeći im virtualne treninge s ličnim trenerima i stručnjacima za jogu, pilates, fitnes i san. Svi brendovi sada gledaju sebe kao brendove zdravlja. Aktivizam je postao mainstream, inspirisan strašću mladih generacija. Sada su imućni potrošači više osjetljivi na društvene i ekološke aspekte brendova. Luksuzni brendovi moraju se prilagoditi ovoj promjeni, ne samo imati svrhu, već i djelovati s namjerom, objašnjava ona.
Ham ističe da je personalizacija najveći trend u industriji luksuza i da je tu da ostane. Ona kaže da 85 posto klijenata sada očekuje personalizovano iskustvo, a da su, otkad su brendovi s kojima sarađuju usvojili personalizaciju vođenu vještačkom inteligencijom, primijetili rast prodaje za ove brendove od čak 30 posto.
– Svaka prilika je prilika za stvaranje nečeg posebnog i nezaboravnog. Ono što vještačka inteligencija donosi je dublji uvid u preferencije kupaca, omogućavajući brendovima da izgrade stvarnu vezu s njima. Recimo, usluga koja postaje sve traženija je usluga konsijerža. Pristup luksuznim uslugama konsijerža putem digitalne tehnologije čine ih dostupnijim i praktičnijim za klijente, ističe Ham i dodaje da su konsijerž usluge vezane za pružanje personalizovanih usluga najtraženije i najpopularnije među njihovim članovima.
– Postoji veliki interes za organizaciju privatnih usluga u najboljim buticima širom svijeta, te za kupovinu i dostavu raznih ekskluzivnih proizvoda za koje postoji lista čekanja, kao što su Birkin tašne, satovi najpoznatijih brendova, rijetke kolekcije nakita, i slično, poručuje.
Bilo da se radi o propusnicama iza pozornice za koncert Beyoncé, UEFA finale utakmice, odmoru na privatnom ostrvu na Karibima ili rezervaciji stola u najpopularnijem novom restoranu u Londonu ili Svetom Bartolomeju i prije samog otvaranja, Ham kaže da je najveći broj zahtjeva veoma profilisan i usmjeren ka realizaciji onoga što bi mnogi smatrali nemogućim. Neki od takvih podrazumijevaju, recimo, susrete s Ronaldom, Eltonom Johnom i drugim svjetski poznatim ličnostima. Ili, obezbjeđivanje teško dostupne kolekcije nakita, gdje su komade Van Cleefa & Arpelsa morali da nabavljaju iz Hong Konga, Pariza, Dubaija, kako bi ispunili želje člana čiji je san bio da njegova supruga dobije baš takav set nakita.
U ovom privatnom klubu koji je, između ostalog, u regionu organizovao vjenčanje producentkinje “Larry King” showa u Beogradu, na Kornatima stvorio intimnu atmosferu za privatni koncert Gorana Bregovića s ansamblom, smatraju da bi potražnja za luksuznim putovanjima koja omogućavaju dublji uvid u kulturu i tradiciju odredišta takođe mogla rasti. Putovanja su postala više o iskustvu nego o odredištu.
– Recimo, jahte se prilagođavaju našem načinu života, a ne obrnuto. Novi dizajni jahti odražavaju tu promjenu. Pandemija je podstakla uravnoteženiji način života, smanjujući potražnju za užurbanim odmorima i turističkim destinacijama koji se moraju vidjeti i povećavajući potrebu za skrivenim oazama u prirodi, kaže Ham.
Broj ultra-visoko bogatih pojedinaca (UHNWI) širom svijeta porastao je prošle godine za 4,2 posto u odnosu na godinu ranije. Na regionalnom nivou, prema izvještaju o svjetskom bogatstvu u 2024. agencije Knight Frank, u stvaranju bogatstva predvodili su Sjeverna Amerika (7,2 odsto) i Bliski Istok (6,2 odsto), dok je Latinska Amerika jedini region koji je doživio smanjenje broja bogatih pojedinaca. Što se tiče ključnih zemalja, Turska predvodi rang-listu sa 10 posto povećanja broja ultra bogatih pojedinaca, a slijedi je SAD sa osam posto. Ali, ono što Ham navodi kao ključno je promjena u načinu razmišljanja, ali i načinu sticanja bogatstva.
– Bogati razmišljaju preko generacijskih linija: djedova i baka, roditelja i sljedećih generacija. To zahtijeva višestruke i slojevite perspektive, kao i strategije. Bogatstvo naslijeđeno generacijama uzima sve više maha. Prvi put nakon dugo vremena vidimo da su milijarderi akumulirali više bogatstva kroz naslijeđe nego kroz preduzetništvo. To je novi trend. Različite generacije imaju različite poglede na filantropiju, investiranje i poslovanje. Dok nasljeđuju kompanije, ulaganja i fondove svojih roditelja, nasljednici se više žele usmjeriti na aktuelne lukrativne privredne prilike i izazove, kao što su inovativne tehnologije, novi izvori energije samo su neki su od njih, poručuje.
Ono što je zajedničko za sve generacije, međutim, smatra ona, zainteresovanost je za mogućnosti i rizike generativne vještačke inteligencije. I također to što razmišljaju u međunarodnim okvirima.
– Mnogi naši klijenti rade u više jurisdikcija, a različiti dijelovi porodice žive u različitim zemljama. Milenijalci se, pak, okreću od tradicionalnih društvenih normi. Ako očekujemo da će krenuti stopama prethodnih generacija, srediti se sa svojim karijerama, vjenčati se i imati djecu, trendovi pokazuju da se događa upravo suprotno, mišljenja je Ham.
Interesovala nas je i cijena za usluge i koliko mnogo je zaista mnogo. Naša sagovornica kaže da je više od cijene njihovim klijentima važno povjerenje, jer su nerijetko angažovani u ključnim trenucima njihovih života.
– Cijene za usluge variraju spram zahtjeva, jer zavisi od broja članova porodice koji će koristiti usluge, ali, ono što je mnogo važnije je pitanje povjerenja. Klijenti žele da budu sigurni da mogu računati na vas. To je posebno važno u najkritičnijim situacijama, ali u sve aktuelnijim uslugama biznis koučinga”, zaključuje naša sagovornica i naglašava da su usluge u pravcu poslovne podrške i usavršavanja takođe u porastu i da bi mogle biti sve zastupljenije u budućnosti, naglašava.
Ipak, uspjeli smo da saznamo da recimo svečano prisustvo na Royal Gala koncertu Oksfordske filharmonije i večeri koju organizuju Njegovo kraljevsko visočanstvo princ i princeza od Kenta, uz Njeno kraljevsko visočanstvo princezu Aleksandru u zamku Windsor u junu, košta 2.500-5.000 funti po osobi ili 25.000 funti za sto. A za prisustvo čuvenom Grand Prix balu u Londonu u julu, koji se ove godine održava u popularnom hotelu pored Buckinghamske palate “The Peninsula London”, potrebno je izdvojiti 585 funti po osobi ili 5.940 funti za sto.
Ovaj novootvroeni hotel inače je jedan od najluksuznijih u Londonu i svaka soba ima Dyson fen za kosu i posebnu “kutiju” – način da se ostave predmeti za osoblje koje će ih pokupiti iz sobe bez ulaska u sobu, čime se osigurava privatnost gostiju.