Š.M
Ako tražite načine kako poboljšati svoju Instagram strategiju, nema potrebe da tražite dalje, rješenje je jednostavno: ono što vam treba je uključivanje plaćenog oglašavanja. Iako ova taktika zahtijeva određeni budžet, postoji mnogo razloga zašto se brendovi sve više odlučuju za ovaj poduhvat. Instagramu svaki mjesec pristupi preko milijardu ljudi, a prosječan korisnik svakodnevno koristi platformu 53 minute. A vaš cilj je da vaš brend bude tamo gdje ga potencijalni kupci mogu vidjeti.
Bez obzira na to jeste li tek počeli koristiti Instagram za potrebe marketinga svoje kompanije ili ste već godinama prisutni na toj platformi i sada samo razmišljate o oglašavanju, ovo će biti izvrstan vodič za vas.
Šta je Instagram oglašavanje?
Instagram je počeo nuditi oglasna mjesta odabranim kompanijama nakon što ga je Facebook kupio 2013. godine. Nakon što su 2015. otvorili Instagram oglašavanje za sve kompanije, ono je eksponencijalno raslo i do 2017. doseglo milion oglašivača.
Instagram oglašavanjem upravlja se izravno u Facebook Ads Manageru, što oglašivačima pruža mnoštvo opcija ciljanja publike. Iako je omogućeno prikazivati jednak oglas i na Facebooku i na Instagramu, ipak preporučujemo kreirati zasebne oglase. Na primjer, ako želite pustiti oglas na Instagram Storyju, koji se prikazuje u vertikalnom formatu 9:16, nećete napraviti oglas za feed u horizontalnom formatu 16:9 i samo označiti da se prikazuje i na Storyju.
Zašto biste trebali koristiti oglašavanje na Instagramu?
Iako se organski sadržaj u početku može činiti isplativim, shvatit ćete da na takve kampanje gubite vrijeme jer su uspješne samo ako se izborite s nemilosrdnim algoritmima koji se uvijek mijenjaju.
Zbog toga je iznimno važno usredotočiti se na strategiju koja uključuje i organsko i plaćeno oglašavanje. Čak i ako ste iznimno aktivni s objavljivanjem sadržaja na Instagram feedu i trudite se povezati sa svojom publikom, plaćenim oglasima dosegnut ćete još širu publiku koja možda nije ni čula za vaš brend.
Kao vizualna platforma, Instagram vam pruža izvrstan način da pokažete svoj proizvod putem oglasa, a postavljanjem Instagram Shopa, možete olakšati ljudima kupovinu proizvoda kojeg su upravo ugledali na oglasu, i to bez napuštanja platforme.
Vrste oglasa iz širokog spektra koje možete odabrati kako bi povećali prodaju:
- Brand awareness (svijest o brendu): idealno za dosezanje korisnika koji bi vjerojatno stupili u interakciju s vašim oglasom te za podizanje opće svijesti o brendu,
- Reach (doseg): ovo je za brendove koji nastoje prikazati oglase što većem broju ljudi, koji će vjerojatno samo pogledati oglas i otići dalje bez lajkanja/komentiranja/sheranja, ali ako je sadržaj upečatljiv mogao bi im se urezati u pamćenje,
- Traffic (promet): ako vam je cilj privući korisnike da posjete web stranicu, prezentacijsku stranicu ili aplikaciju, ovo je savršena opcija,
- Engagement (angažman): ako želite postići da korisnici lajkaju, komentiraju ili podijele vaš oglas, najbolje je cilj postaviti na angažman,
- App installs (instaliranje aplikacije): ovaj je cilj za brendove koji žele preusmjeriti korisnike u trgovinu aplikacija da preuzmu ili kupe aplikaciju,
- Video views (prikazi videozapisa): video oglas može se prikazivati na Instagram feedu korisnika i/ili u Explore tabu te na Storiju,
- Lead generation (privlačenje potencijalnih kupaca/klijenata): pokušavate li pronaći ljude zainteresirane za vaš brend, bili to potencijalni kupci ili klijenti, odaberite ovu vrstu oglasa u kojoj će zainteresirani moći ostaviti svoje podatke na koje ih kasnije možete kontaktirati,
- Messages (poruke)*: ovo potiče korisnike na interakciju s vašim brendom kako biste im odgovorili na pitanja o proizvodu ili pružili podršku,
- Conversions (konverzije): prikažite oglas ljudima koji će najvjerojatnije napraviti važan korak, poput dodavanja podataka o plaćanju ili same kupnje, bilo na vašoj web lokaciji ili putem aplikacije,
- Catalog sales (kataloška prodaja): ovaj format je za brendove koji u jednom oglasu žele prikazati više proizvoda iz svog kataloga (mora se postaviti katalog da bi se koristio ovaj format), koji zatim cilja vašu publiku,
- Store traffic (promet u fizičkoj trgovini): prikažite svoj oglas ljudima koji će najvjerojatnije posjetiti vaše fizičke trgovine kad su u njihovoj blizini .
Budite pametni kad odabirete cilj oglasa. Ako odaberete cilj koji nema smisla, poput izrade Traffic oglasa za oglašavanje videozapisa ili Messages oglas za placement na Instagramu, vaš će oglas vjerojatno biti odbijen.