Marx.ba
Nikola, američki proizvođač koji je započeo s baterijsko-električnim i vodikovim pogonima za kamione-tegljače, pa svoj poslovni put nastavio gotovo pa propašću kompanije, sada se polako oporavlja. Nakon što im je bivši prvi čovjek osuđen za prevaru, okrenuli su se spašavanju kompanije i potpuno se ogradili od njega. No, ni to nije prošlo glatko, pa su prošlog ljeta bili prisiljeni povući sve isporučene baterijsko-električne kamione zbog rizika od požara baterije te privremeno zaustaviti njihovu daljnju prodaju.
Ove sedmice objavili su i poslovne rezultate za prošlu godinu, u kojima se vidi šarena finansijska slika – prihodi su im rasli u posljednjem tromjesečju, ali na nivou godine i dalje su u padu, dok gledano ukupno kompanija proizvodi (uz kamione) tek ogromne gubitke, veće od 800 miliona dolara na godišnjem nivou. Međutim, i dalje isporučuju stotinjak kamiona na godinu, uz najavu rasta tog broja.
Njihov godišnji izvještaj intonirano je optimistično, a otvoreno je objavom prve isporuke vodikovih kamiona krajnjim kupcima. Tegljači pokretani energijom iz vodikovih gorivnih ćelija stigli su do svojih kupaca tokom posljednjeg tromjesečja prošle godine – od proizvedena 42 komada, isporučeno ih je 35. Ostali su rezervirani za testiranja i kao pokazni primjerci za buduće kupce.
Jedan od kupaca, američka logistička kompanija Biagi Bros, podijelila je na društvenim mrežama fotografije svojih prvih deset kamiona marke Nikola na vodikov pogon.
– U svijetu koji se brzo mijenja, inovacije su temelj za napredak, rast i održivost. Nema ništa inovativnijeg od kamiona s nultim emisijama, poruka je njihove direktorice Stacey Biagi.
Kad je riječ o povučenim baterijsko-električnim vozilima, u Nikoli kažu da će ih preraditi i popraviti, pa kupcima vratiti tokom drugog ili trećeg tromjesečja ove godine. Ipak, sve te informacije nisu impresionirale ulagače. Nikolina dionica, kojom se na vrhuncu popularnosti trgovalo po cijeni od 65 dolara, danas vrijedi tek – 70 centi, piše Autonet.