Marketing X Business

Iva Majstorović, pred konferenciju u Sarajevu: Employer branding kreće uvijek iznutra

Marx.ba/Woman.comm

(Izvor: Woman.comm)

Danas istražujemo i upoznajemo vas sa jednom od ključnih tema koju ćete imati priliku slušati 25. oktobra na Woman.Comm konferenciji, gdje nas čeka detaljan uvid u svijet Employer Brandinga.

Iva Majstorović, direktorica za Employer Branding u Degordianu, vodit će nas kroz ovu intrigantnu temu koja, iako često povezivana s IT sektorom, ima univerzalnu primjenu. Employer Branding, na prvi pogled, može zvučati kao termin rezerviran samo za odabrane industrije, ali Iva će nam pokazati da je to daleko od istine.

Otkrit ćemo zašto bi ovaj koncept trebao zanimati sve poslodavce, bez obzira na njihovu industriju. Proučit ćemo kako se kreativna komunikacija može koristiti kao ključni alat u oblikovanju imidža poslodavca i zašto je važno da to bude autentično i istinito.

U nastavku vam kroz razgovor sa Woman.Comm timom Iva otkriva par detalja o onome o čemu će nam ona govoriti uskoro.

Kako se osjećate povodom sudjelovanja na Woman.Comm konferenciji u Sarajevu? Jeste li ikada bili prije u Sarajevu i što očekujete od ovog iskustva?

– Generalno, u Sarajevu sam bila nekoliko puta i baš se tamo dobro osjećam. Obzirom da nisam već nekoliko godina dolazila, veselim se ovoj prilici, pogotovo kad je razlog dolazak na ovu super konferenciju koja za cilj ima jačati zajednicu žena u našoj industriji.

Koje ključne poruke ili ideje želite prenijeti publici na Woman.Comm konferenciji?

– Obzirom da je Employer branding jedna jako zanimljiva i aktualna tema, voljela bi vam malo prenijeti naša iskustva rada s klijentima na tom području i ispričati vam zašto mislim da je to tema koja bi trebala zanimati sve poslodavce, a ne samo one koji su u ‘cool’ branšama.

Možete li podijeliti neke primjere ili projekte iz svog rada koji su doprinijeli promjeni u području o kojem ćete govoriti?

– Unazad nekoliko godina radili smo i u procesu smo izrade employer branding strategije za najveće klijente iz regije, ali i šire – Addiko banka, JGL, Decathlon, INA, Fortenova Grupa, Orbico, Erste Banka Srbija, Croatia Control i još mnogima drugima. Mislim da smo postavili vrlo visoku ljestvicu kod toga što trebate očekivati od jedne employer branding strategije i na koji način joj trebate pristupiti kako ona ne bi samo zvučala cool nego i bila istinita i korisna.

Koji su ključni koraci ili strategije koje preporučujete pojedincima ili organizacijama za postizanje napretka u području teme koju pokrivate?

– Employer branding kreće uvijek iznutra, pa je tako i naš prvi korak uvijek da pitamo zaposlenike koji rade kod klijenta kako im je. Iz tih fokus grupa, razgovora i istraživanja mi dobivamo onu srž koja je iskrena, autentična i povezujuća. S takvim pristupom sve kasnije ima smisla i bude prepoznato od strane samih zaposlenika kao nešto u što vjeruju pa je puno vjerojatnije da će i oni sami sudjelovati u prenošenju tih poruka.

Možete li podijeliti neka istraživanja ili trendove koji podržavaju vaše stavove o temi o kojoj govorite na konferenciji?

– Evo samo nekih statističkih pokazatelja: 28 posto smanjena fluktacija zaposlenika ulaganjem u employer branding (izvor: Office Vibe), 41 posto više zaposlenika privlače tvrtke s uspješnim employer brandom, a bez povećanja plaće (izvor: LinkedIn), 9 od 10 kandidata bi se prijavilo na posao tvrtke koja aktivno održava svoj employer branding, 84 posto kandidata kaže da im je prilikom prijave za posao važan ugled kompanije (izvor: TalentNow), 40 posto zaposlenika koji traže drugi posao bi promijenilo poslodavca ako novi ima dobar employer brand, a bez povećanja plaće (izvor: LinkedIn).

Koje su vaše nade ili očekivanja od Woman.Comm konferencije i kako mislite da će ona doprinijeti širem društvenom kontekstu?

– Strašno se veselim povezati sa sposobnim i snažnim ženama iz naše industrije i naučiti nešto novo od svake od njih. Često se nas žene uči da jedna drugu potiskujemo, a ja baš vjerujem da skupa i uz međusobnu podršku možemo biti još jače i prodornije. Jako mi je drago da postoji ovakva konferencija i cijeli projekt i vjerujem da će imati utjecaj na poboljšanje u društvu u ovoj sferi.

Kako biste opisali snagu komunikacije u postizanju promjena? Možete li podijeliti primjere gdje ste vidjeli pozitivan utjecaj komunikacije na društvene promjene?

– Mislim da je komunikacija apsolutno važna u puno aspekata izazivanja promjene. Ona je na početku i alat za učenje i prenošenje nekih znanja i informacija koje su važne za društvene probleme, a na kraju i glas koji će tražiti i prizivati promjenu. Odmah mi na pamet padaju dva projekta na kojima sam imala prilike raditi, koji su imali utjecaj na društvenu promjenu i time zauzeli mjesto na mojoj ljestvici omiljenih projekata.

Prvi je bio projekt Plavi kompas, gdje smo pokušali komunicirati sve važne informacije roditeljima čija su djeca na spektru autizma ili sumnjaju da bi mogli biti. Bio je to jedan krasan projekt koji je komunikaciju koristio u svrhu edukacije i informiranja. Drugi projekt je Iza vrata – kojime smo željeli podići svjesnost o problemu obiteljskog nasilja i potaknuti ljude da ga prijave u svome susjedstvu. Ovdje se komunikacija koristila kao glas koji traži akciju i zove na promjenu percepcije.