Marketing X Business

Ivan Bešlić, suvlasnik platforme Sofascore za Marx.ba: Prisutni smo u gotovo svim zemljama svijeta

Nermin DEMIROVIĆ

(Foto: Sofascore)

Sofascore je pružatelj naprednih sportskih uvida poznat i afirmisan daleko van granica naše regije, iako je sjedište u Hrvatskoj. To nije običan sakupljač osnovnih podataka, a treba reći da platforma nema nikakvu vezu s kladionicama.

Kako je jednom rečeno, Sofascore vrijednost podataka vidi u potencijalu da ukažu na određene prilike ili rizike onima kojima je to bitno, kako bi uspješno provodili upravljanje promjenama.

Sport je itekako biznis, a u biznisu su informacije sve, tako da je jasno kakvu ulogu i na poslovnom planu mnogih klubova i asocijacija može imati ova kompanija.

Ivan Bešlić, predsjednik Upravnog odbora CISEx-a (Hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera), ujedno je i suvlasnik Sofascorea, platforme koja ima 30 miliona mjesečnih korisnika govorio je u ekskluzivnom razgovoru za Marx.ba.

Kako biste definirali šta je Sofascore?

Sofascore je mnogo više od obične aplikacije za praćenje sportskih rezultata. Mi smo globalna sportska platforma koja sportskim entuzijastima pruža detaljne podatke, analitiku i statistiku u stvarnom vremenu. Naša filozofija se temelji na ideji da “svaka utakmica broji” – bez obzira na ligu, sport ili razinu natjecanja. Kroz inovativne podatkovne prikaze i napredne metrike, pomažemo ljubiteljima sporta, klubovima i igračima da steknu dublji uvid u izvedbu na terenu.

Gdje je Sofascore danas i koji je obim poslovanja?

– Danas je Sofascore jedna od vodećih sportskih platformi u svijetu, s više od 30 miliona mjesečnih korisnika i prisutnošću u gotovo svim zemljama svijeta. Nudimo praćenje rezultata i statistike za više od 25 sportova, uz podatke koji dolaze u stvarnom vremenu. Naš fokus nije samo na najvećim svjetskim ligama i igračima, poput Mbappéa, nego želimo da svako može pronaći svoj lokalni klub na našoj platformi. Niže i amaterske lige su nam jako važne jer svaki sportski entuzijast ima svoj lokalni klub za kojeg navija od najmlađih dana, a koji se često mogu popratiti samo na raznim Facebook grupama ili aplikacijama za dopisivanje. Mi im dajemo platformu koju prate milioni.

Gdje vidite prednost kompanije u odnosu na konkurenciju?

– Sofascore nudi jedinstvenu analitiku i napredne metrike, poput Sofascore ocjene, koje omogućuju objektivnu procjenu performansi na temelju detaljnih statističkih modela. Na temelju Sofascore ocjene kreirali smo i trofej kojeg dodjeljujemo najboljim igračima iz 50 liga širom svijeta. Player of the Season nagrada tako je završila na policama mnogih poznatih igrača koji su svojim performansama dokazali da su najbolji. Neki od njih su: Messi, Mbappé, Bellingham, Mierez, Kanga… Osim toga, Sofascore je jedan od rijetkih igrača u industriji koji je ostao neovisan, dok se većina naših konkurenata prodala raznim fondovima.

Kako vidite Sofascore u budućnosti?

– Vidimo Sofascore kao centralnu platformu za sportsku analitiku i iskustvo praćenja sporta. Tehnološki napredak, posebno u domeni umjetne inteligencije i strojnog učenja, omogućit će nam dublju analizu i personalizaciju sadržaja za korisnike. Cilj nam je svaku utakmicu na svijetu koja ima suca na terenu dodati u Sofascore. To je ambiciozan plan, ali mi idemo u tom smjeru. Osim toga, na našu budućnost utječe i evolucija u svijetu sporta, pa tako imamo prvo svjetsko nogometno prvenstvo u SAD iduće godine, što za nas znači vrijeme za nove iskorake.

Šta je za vas najbitnije kada se govori o ljudskim resursima?

– Ljudi su srž našeg uspjeha, a mi smo fokusirani na organizaciju. Iako tehnologija napreduje galopirajućim tempom i danas developeri mogu generirati kod nikad brže uz pomoć AI alata, shvatamo da je ljudima potrebno vrijeme za prilagodbu. Smatramo da se inovativnost, kvalitetna komunikacija i razmjena ideja događaju licem u lice, stoga su naši uredi i dalje puni ljudi, a ne praznih stolova.

Bitno nam je imati ljude koji dijele strast prema sportu i tehnologiji, ali i koji su spremni neprestano učiti i rasti zajedno s kompanijom.