Marketing X Business

Kako će Apple naplaćivati svoje AI usluge

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Apple bi svojim korisnicima mogao naplaćivati do 20 dolara za svoje napredne opcije umjetne inteligencije, rekli su analitičari za CNBC, dok kompanija želi potaknuti rast svog unosnog poslovanja s uslugama.

Div iz Cupertina planira uvesti Apple Intelligence, svoj nadolazeći AI sistem, na nekim od svojih uređaja kasnije ove godine.

Kada je Apple najavio svoj AI sitem u junu, kompanija je obećala ojačani Siri glasovni asistent, kao i opcije uključujući mogućnost automatskog generiranja e-pošte i slika. Dok će se ove opcije sporo uvoditi, s regijama poput Kine i Evrope u početku neće imati pristup, Apple bi mogao naplaćivati pretplatu za naprednije aplikacije, kažu analitičari.

Neil Shah, partner u Counterpoint Research, rekao je da je ulaganje u umjetnu inteligenciju skupo i da će Apple željeti prebaciti taj trošak na svoje korisnike.

– Softver i usluge čine unosnijim za Apple da ih proslijedi s modelom pretplate Apple One, rekao je Shah u prošlotjednom intervjuu za CNBC, prenosi Seebiz.

Apple One košta 19,95 dolara mjesečno i korisnicima daje pristup raznim Appleovim uslugama uključujući Apple Music.

Shah je rekao da bi Apple mogao naplaćivati između 10 i 20 dolara za Apple Intelligence, potencijalno kao dio Apple One, za više premium AI mogućnosti.

Appleov odjel za usluge donio je 24,2 milijarde dolara u junskom kvartalu, što ga čini jedinstvenim jer mnoge druge hardverske kompanije nisu uspjele unovčiti softver.

– Apple je jedna od rijetkih kompanija za povezane uređaje koja je uspješno unovčila usluge s dodanom vrijednošću koje nudi. Kao rezultat toga, postavio je presedan sa svojim korisnicima da moraju plaćati više premium usluga. Na temelju toga, ne može se isključiti mogućnost da Apple odluči naplaćivati naprednije opcije unutar svoje ponude Apple Intelligence, rekao je Ben Wood, voditelj istraživanja u CCS Insightu, za CNBC.

Wood je dodao da bi Apple Intelligence mogao dati američkom divu mogućnost pokretanja paketne usluge pretplate s raznim uslugama po jedinstvenoj cijeni.

– Ali isto tako, Apple će oklijevati smanjiti prihode od pretplata na pojedinačne proizvode, rekao je.

Nije neuobičajeno da tehnološke kompanije naplaćuju svoje ponude umjetne inteligencije. OpenAI, na primjer, ima pretplatu za naprednije ChatGPT opcije, a Microsoft naplaćuje svoj alat AI Copilot.

Appleov najveći rival Samsung, koji je već počeo s uvođenjem svojih usluga umjetne inteligencije poznatih kao Galaxy AI, još uvijek razmatra različite modele prihoda za svoj softver, rekao je njegov mobilni šef za CNBC prošlog mjeseca.

Za Apple, AI daje kompaniji priliku da dodatno zaključa svoju već lojalnu bazu kupaca, prema Shahu, jer će Apple Intelligence učiti iz ponašanja korisnika i postati personaliziranija.

– Ljepota umjetne inteligencije je u tome što je koristite sve više i više, ona uči o vama, a vi se zaključavate u sam model jer ne možete prenijeti vlastiti model s Applea na Android. Tamo počinjete koristiti sve više i više, sve se više navikavate i tu dolazi do Appleove monetizacije, rekao je Shah.