Marketing X Business

Kako je Barbie uz dobar marketing postala svjetska zvijezda godine

Š.M

The Barbie

Film Barbie konačno je stigao u kina ove sedmice i, začudo, čini se kao jedan od najiščekivanijih filmova u historiji. To je možda dijelom zato što, kao najpoznatija svjetska lutka, Barbie je iza sebe već imala ogromnu mašinu za brendiranje. A možda je i dobar marketing odradio svoj dio posla.

Predstavljajući film o Barbi, „Matel“ i „Vorner“ nisu ostavili nijedan marketinški segment nepokriven. Uz više od 100 miliona dolara budžeta i fenomenalnu kreativnu strategiju ispletena je fina mreža u kojoj smo svi uhvaćeni. Koji su marketing alati korišteni u ovoj priči, saznajte u nastavku.

Boja kao zaštitni znak

Jednom filmu, palo je na pamet, a očito i pošlo za rukom da se publici na vizuelnom rješenju reklamne kampanje obrati bez i jedne jedine riječi – samo datumom i svojom bojom. Poruka sa bilborda je kristalno jasna i, čini se, stigla je do cijele planete.

Međutim, do tog stadijuma nije se došlo preko noći. Od 2009. godine, kada su potpisani prvi ugovori o prvom dugometražnom igranom filmu o Barbie, scenario su pisali, brisali, dopisivali i prepravljali mnogi, a na desetine glumaca, reditelja, producenata i ostalih filmskih radnika pregovaralo je o učešću u ostvarenju.

Proizvođač dečjih igračaka među kojima je jedna od zvezda Barbie, američka kompanija „Matel“ nije se mnogo oglašavala, strpljivo je išla ka cilju i napokon je, poslije skoro 15 godina lutanja „korak naprijed, nazad pet“, u kinima ispričana priča o njihovoj lutki sa Margo Robi i Rajanom Goslingom u glavnim ulogama.

Kompanije iz raznih sektora počev od proizvođača garderobe, šminke i rolera, preko industrije hrane, pa sve do „Iksboksa“, polako su se pridruživale „Matelu“ u desantu na globalno tržištu. Distribuciju filma, zajedno sa proizvođačima Barbie, dočekuje zasigurno više od 100 brendova sa spremnim specijalnim ružičastim linijama proizvoda. I sve te kompanije imaju svoje posebne reklamne kampanje.

Također, tu su i objave na svim mogućim društvenim mrežama miliona influensera širom svijeta koji sarađuju sa bilo kojom kompanijom koja ima sklopljeno partnerstvo sa brendom Barbie.  Zahvaljujući svemu tome, potencijalni gledaoci filma (a i mnogi drugi) opkoljeni su sa svih mogućih strana. Iako djeluje da bi to najviše moglo da se odnosi na mlađe naraštaje, to nije slučaj jer je ponuda za odrasle precizno kreirana pa je tako u ponudi i vila u Barbie stilu u Malibuu, koja se može iznajmiti preko “AirBnB”-ja.

Ova kampanja dokaz je da dobra marketing strategija uz godine i godine rada i dosta strpljenja može pokoriti svijet. Mi idemo gledati Barbie, a vi?