Marketing X Business

Kako je era Cristiana Ronalda u Juventusu promijenila globalnu marketinšku strategiju kluba

Marx.ba

(Foto: CGTN)

Kada je Cristiano Ronaldo potpisao za Juventus ljeta 2018. godine, nije se radilo samo o golovima, trofejima ili umijeću na terenu. Još značajnije, njegov dolazak signalizirao je fundamentalnu promjenu u brendu kluba, globalnoj vidljivosti i komercijalnoj strategiji. Dok su ljubitelji fudbala slavili potpisivanje kao fudbalski uspjeh, dioničari Juventusa imali su na umu nešto mnogo značajnije, naime, da se razviju u globalni brend zabave. Ovaj potez se pokazao ne samo smjelim, već i briljantno proračunatim.

Redefiniranje vidljivosti i širenja

Prije Ronalda, Juventus je već otvarao vrata međunarodnim tržištima. Modernizirani crno-bijeli logo kluba 2017. godine nije bio samo kozmetička promjena – simbolizirao je spremnost da se izađe iz tradicionalnih fudbalskih kalupa. Juventus se kretao izvan italijanskih granica, istraživao tržišta u Sjevernoj Americi i Aziji, pa čak i eksperimentirao s temama koje su uobičajenije u globalnom brendiranju životnog stila. Čudno, moglo bi se tvrditi da je strategija bila slična pokretanju kazina, blještavog, impresivnog i usmjerenog na široku, raznoliku publiku na svim kontinentima. Kockanje? Dovođenje Ronalda da djeluje i kao igrač i kao ikona.

Uspjelo je gotovo odmah. Za manje od 24 sata nakon objave, Juventus je dobio 1,5 miliona pratilaca na svim društvenim platformama. Tokom narednih mjeseci, njihove digitalne metrike su porasle do neba. Samo na Instagramu, broj pratilaca porastao je za preko 10 miliona. Sada, više nego ikad prije, sadržaj kluba se pregledavao, dijelio i o njemu se pričalo. U mnogim aspektima, Ronaldo nije samo uzdigao brend – za milione novih pratilaca, on je postao brend.

Porast sponzorstva i procvat robe

S vidljivošću je došla i vrijednost. Juventus se brzo pretvorio u marketinški magnet. Adidas je obnovio ugovor za 357 miliona eura, a Jeep je povećao sponzorstvo dresova sa 17 miliona eura na 42 miliona eura godišnje. I tu se nije zaustavilo – drugi globalni brendovi poput Coca-Cole, Konamija i Budweisera uključili su se u akciju. Ronaldo nije samo igrao fudbal u Torinu, bio je poluga za naslove i prodaju robe zapanjujućom brzinom.

Dresovi su bili rasprodati u roku od nekoliko sedmica. Čak su i prodavnice u Španiji, uprkos njegovom odlasku iz Real Madrida, vidjele potražnju za dresovima Juventusa. Prihodi od prodaje robe u toj prvoj sezoni gotovo su se udvostručili, dodajući pravu komercijalnu težinu marketinškom planu.

U pozadini, Juventus je istraživao nova područja poput esporta, ženskog nogometa i šireg brendiranja životnog stila. Više se nije radilo samo o nogometu. Radilo se o identitetu. O stvaranju Juventusa koji bi mogao živjeti na nečijem ekranu telefona, nositi se kao ulična odjeća ili se igrati na igraćoj konzoli.

Snalaženje u post-Ronaldovom horizontu

Najpametniji potez koji je Juventus napravio bilo je planiranje života nakon Ronalda. Zvijezda je nesumnjivo katalizirala promjene, ali rukovodstvo kluba shvatilo je da globalno zanimanje mora nadživjeti njegov mandat. Njihov petogodišnji plan iz 2019. godine imao je za cilj iskoristiti zamah koji je donio kao odskočnu dasku, a ne kao štaku. Izazov je bio zadržati mlade međunarodne navijače koji su prvo pratili Juventus zbog Ronalda, ali su ostali zbog brenda.

Je li uspjelo? U velikoj mjeri, da. Vrijednost kluba porasla je sa 162 miliona eura u 2010. na 1,47 milijardi eura do 2019. Ali kao i kod svake marketinške pobjede, opstanak je dugoročna igra.

Nakon svega kao zaključak

Ronaldov boravak u Juventusu učinio je više od pukog dodavanja poglavlja u anale legendarne fudbalske karijere. Postao je studija slučaja u evoluciji sportskog marketinga. Samo njegovim prisustvom, Juventusovo transformacijsko putovanje se ubrzalo od dominantne snage u italijanskom fudbalu do višestrukog globalnog brenda.

Preuzimanje proračunatih rizika, digitalne inovacije i komercijalno preoblikovanje pomogli su Juventusu da dokaže da se najveće pobjede ponekad mogu postići i van terena. Ono što im je Ronaldo dao bilo je mnogo dragocjenije od golova, to je bio otbvoren ulaz na svjetsku scenu. A sada, kada je taj temeljni rad obavljen, klub će se morati suočiti s još većim izazovom pretvaranja jednog od najsmjelijih marketinških poteza fudbala u trajno naslijeđe.