N. D.
Veličine je skoro dva košarkaška terena i sastoji se od 4.400 baterijskih modula, novog sistema za skladištenje baterija za napajanje Porsche fabrike u Leipzigu. Neobično je to što je ovaj stacionarni sistem za skladištenje energije napravljen od korišćenih Taycan baterija. Preuzeti su iz serijskih i radnih vozila i sada se koriste kao stacionarni sistem za skladištenje energije na kraju svog radnog vijeka.
Sa konceptom „Second Life“, Porsche demonstrira kako se korištene visokonaponske baterije iz električnih vozila mogu dobro iskoristiti i sačuvati resursi u drugoj fazi upotrebe. Ideja projekta je nastala u odjelu za upravljanje okolišem i energijom proizvođača sportskih automobila iz Stuttgarta. Kružna ekonomija, pametno snabdijevanje energijom i još mnogo toga Projekat pruža važne uvide u to kako automobilsku tvornicu snabdjeti energijom na inteligentan način. Također olakšava proširenje prilagodljive električne mreže.
– Naravno, radi se o ekološkim aspektima i suštinskom pitanju snabdijevanja energijom. Ali također nam je bilo važno da preuzmemo pionirsku ulogu u sistemu skladištenja, kaže Alwin Schmid, šef elektrotehnike u Porscheu, objašnjavajući ciljeve projekta.
Schmid je inicijator projekta koji je zasnovan na studiji izvodljivosti u saradnji sa Univerzitetom primijenjenih nauka Zwickau.
– U ovom modelskom projektu bez presedana, uspjeli smo kombinirati niz različitih ciljeva, uključujući ograničavanje vršnog opterećenja, optimizaciju vlastite potrošnje i istovremeno učešće na tržištu energije. Ova svestranost u smislu upotrebe čini pilot projekat Porsche jedinstvenim u oblasti industrijskog skladištenja energije. Od projektne ideje do realizacije projekat pokazuje kako možemo održivo koristiti resurse i kombinovati ovu posvećenost sa poslovnom efikasnošću“, kaže Albrecht Reimold, član Izvršnog odbora za proizvodnju i logistiku u Porsche AG.
– Željeli smo stvoriti kapacitete za skladištenje električne energije za tvornicu u Leipzigu kako bismo lokaciju učinili još ekonomičnijom i povećali njen stepen samodostatnosti. Stoga je bilo logično koristiti baterije iz vozila serije Taycan umjesto da ih recikliramo, objašnjava Jonathan Dietrich, generalni menadžer projekta za skladištenje baterija.
Kako kaže, nadaju se da će steći uvid iz projekta kako bi u budućnosti mogli opremiti druge Porsche lokacije sličnim sistemima i mogućnostima.
– U isto vrijeme, možemo koristiti baterije iz testnih automobila koji više nisu prikladni za zahtjevnu upotrebu u vozilu za drugu korisnu upotrebu prije njihovog konačnog recikliranja, dodao je.
“Power cubes” – tehnička struktura Tehničke specifikacije stacionarnog sistema za skladištenje baterija su impresivne: ukupni kapacitet je 5 megavata sa energetskim sadržajem od 10 megavat-sati. Sistem za skladištenje može da radi sa do 20% preopterećenja u kratkim periodima. Sastoji se od 4.400 pojedinačnih baterijskih modula, podijeljenih u četiri spremnika za baterije.
Akumulatorski moduli koji se koriste u napornom svakodnevnom radu testnih vozila ugrađeni su u sistem za skladištenje energije bez ikakvih tehničkih promjena. Četiri niza baterija su svaki spojeni na inverter i transformator u sistemu srednjeg napona. Cijeli sistem, uključujući i blokove baterija, je dizajniran za vijek trajanja više od deset godina; pojedinačni moduli baterija mogu se zameniti pojedinačno ako je potrebno.
Električna energija za sistem skladištenja se delimično proizvodi iz sopstvenih solarnih sistema elektrane sa vršnom snagom od 9,4 megavata. Kada dođe do vršnog opterećenja, sistem za skladištenje pomaže da se ono smanji. Ovo „sklapanje vršnog nivoa“ postaje sve važnije u ovoj eri većih potreba za električnom energijom zbog elektromobilnosti, toplotnih pumpi i drugih električnih potrošača, jer ograničeni vršni opterećenja ne samo da smanjuju troškove mreže, već idealno mogu smanjiti i potrebu za proširenim uzvodnim mrežama.
Sistemi za skladištenje energije koji se mogu brzo kontrolisati, kao što je sistem u fabrici u Leipzigu, također igraju važnu ulogu na tržištu energije. Stacionarni sistem za skladištenje baterija će biti integriran u tržište balansne energije u svakom tržišnom obliku do kraja godine – uključujući, pored vršnog brijanja, kao stabilizator mreže za uzvodne distributivne mreže.
Proizvodnja Porschea u svojim pogonima u Zuffenhausenu, Leipzigu i Weissachu je neutralna od 2021. godine. Od 2017. Porsche koristi samo električnu energiju iz obnovljivih izvora energije. Proizvodne lokacije u Stuttgart-Zuffenhausenu i Leipzigu, na primjer, dobivaju energiju iz zelene struje i biometana. Lokacija u Leipzigu također dobija daljinsko grejanje na biomasu.